اقتصادی

نظر معاون وزیر ارتباطات درباره «طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی»

به گفته معاون وزیر ارتباطات ، این طرح که به صراحت با اکوسیستم اولیه کشور ، صاحبان مشاغل مجازی و فروشگاه های اینترنتی در خانه و عموم مردم مخالفت می کند ، سرمایه اجتماعی را از بین می برد.

به گزارش باراناخبر ، پروژه “حمایت از حقوق کاربران و خدمات اولیه فضای مجازی” که به عنوان “حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی و سازماندهی پیام های اجتماعی” نیز شناخته می شود ، یکی از مهمترین موضوعات است. در شبکه های اجتماعی این روز مکالمات کاربران اینترنت انجام می شود. لایحه ای که اگرچه اکثریت کاربران مخالفت خود را اعلام کرده اند اما روز گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد این لایحه به توافق رسیدند طبق اصل 85 قانون اساسیبه جای اینکه در صحن علنی پارلمان شنیده شود ، باید در یک کمیته مشترک و ویژه بررسی شود.

امیر ناظمی – معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – یکی از مقامات وزارت ارتباطات است که در توییتر مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده است. وی در توئیتی نوشت: “کسب و کارها بهتر از هر کس دیگری می دانند که محدودیت های غیرواقعی در بسترهای خارجی به نفع آنها نیست و شانس رشد آنها را کاهش می دهد ، اما کسانی هستند که فکر می کنند از کسب و کار بهتر می دانند و بیشتر از آنها مدافع هستند.” آن ها هستند

وی همچنین در توییتر نوشت: طرحی که اکوسیستم اولیه کشور ، فعالان فضای مجازی از هر نظر سیاسی ، صاحبان مشاغل مجازی و فروشگاه های خانگی آنلاین و عموم مردم با آن مخالفت کرده ، سرمایه اجتماعی را از بین می برد و در نهایت حتی به اشتباه خود نیز دست نخواهد یافت. بیماری – اهداف در نظر گرفته شده

پیش از این ، بسیاری از کارشناسان فضای مجازی و فعالان فناوری اطلاعات از این طرح انتقاد کرده بودند. از جمله هیئت مدیره سازمان رایانه ای تهران ، که قصد دارد “از حقوق کاربران و خدمات اولیه فضای مجازی محافظت کند” نه برای محافظت از کاربران ، اما تحریف فضا برای کاربران و کسب و کارهای فضای مجازی می دانستند که این امر ناشی از درک نادرست مختصات فنی و اقتصادی اکوسیستم دیجیتال است.

محمدجواد آذری جهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – که علاوه بر اظهار نظر در زمینه فناوری اطلاعات ، درباره رویدادهای مختلف سیاسی ، اجتماعی و ورزشی در اینستاگرام و توییتر اظهار نظر می کند ، هنوز به طور مستقیم در مورد این بسترها اظهار نظر نکرده است. البته آذری جهرمی در هفته های اخیر توصیف شده است تعامل ایران با بسترهای بین المللی، در کانال تلگرامی خود گفته بود: پس از خروج دولت آمریکا از تعهدات خود از برجام و تشدید سایر تحریم ها ، برخی از قوانین محرومیت ایران حذف شد تا تعامل با بسترهای بین المللی را با مشکل مواجه کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا