ورزشی

وحدت حوزه و دانشگاه مرجعیت علمی را کامل می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از بیرجند، سجد حسن هاشمی در نشست تخصصی هم اندیشی سمینار و دانشگاه که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: در سال 1380 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند به عنوان یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند برگزار شد. بیتولا و دانشگاه دو نهاد مقدس، هدف متعالی توسعه و اعتلای کشور و سازندگی جامعه و تمدن هستند و مهمترین عامل تحقق مرجع علمی، وحدت حوزه و دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: یکی از اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی که همواره مورد تاکید امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بوده است، اقتدار علمی کشور است. پیوند، حساسیت و هم افزایی روزافزون دو نهاد مقدس حوزه و دانشگاه آثار و برکات ارزنده ای در عرصه های مختلف برای جامعه دارد و زمینه را برای پیوند متعالی ارزش ها و نیازهای جامعه ایجاد می کند. ادامه مطلب)

حوزه و دانشگاه باید هماهنگ با یکدیگر حرکت کنند

دانشکده پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نیز به ابعاد و اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه پرداخت و گفت: حوزه و دانشگاه باید در افقی هماهنگ و هماهنگ حرکت کنند. نشست های هم اندیشی که برای تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه با همکاری حوزویان و دانشگاهیان بیرجند برگزار شد، بسیار خوب و مؤثر بود و امام خمینی (ره) هم به حوزه و هم دانشگاه احترام می گذاشتند و همواره تاکید می کردند که هر دو باید ارتباط قوی داشته باشند. .

علی ذوالم تاکید کرد: در اعلامیه گام دوم انقلاببحث تمدن نوین اسلامی وجود دارد که نیاز به تفکر محوری دارد و این تفکر محوری نیز به موضوع مهمی مانند تفکر در وحدت حوزه و دانشگاه نیاز دارد. باید تلاش کنیم در بحث های علمی حوزه و دانشگاه به یک وحدت معرفتی برسیم.

حوزه و دانشگاه مغز جامعه هستند

معاون نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی وی همچنین گفت: حوزه و دانشگاه نهادهایی هستند که در واقع مغز متفکر جامعه هستند و اتحاد آنها زمینه را برای افزایش نیرو و ارتقای پیشرفت کشور ایجاد می کند.

حجت الاسلام محمد حاجی زاده ادامه داد: استکبار ستیزی یکی از مهمترین ارکان وحدت حوزه و دانشگاه است. پیوند مستحکم حوزه و دانشگاه، انسجام اجتماعی را در جامعه افزایش می دهد و از تهدیدها و چالش هایی که ممکن است در مسیر پیشرفت و اقتدار کشور ایجاد شود، جلوگیری می کند.

حجت الاسلام مرتضی مرادی دبیر اتحاد حوزه های علمیه و دانشگاه های استان خراسان جنوبی نیز از تشکیل سلسله جلسات وحدت حوزه های علمیه و دانشگاه ها و برنامه های آتی دبیرخانه در سال جاری خبر داد.

انتهای پیام/4121/4062/

دکمه بازگشت به بالا