علمی و پزشکی

پیام وزیر بهداشت به مناسبت روزپرستار

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی پیامی میلاد حضرت زجنبه (س) و روز پرستار را تبریک گفت.

به گزارش باراناخبر- به گزارش وبدا، در پیام دکتر بهرام عین اللهی:

“به نام خدا

سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز بزرگداشت مقام پرستار را آرزومندم. اینکه روز تولد آن بیمار و مقاومت را روز پرستار نامیده اند، مسئولیت پرستاران عزیز را سنگین می کند.

پرستاران منادی فداکاری و کرامت انسانی هستند. آنان که با پرتو ایمان و فداکاری، جانی تازه به ارواح بیمار و رنجور می بخشند، به کالبد جامعه جان می بخشند و این حیات برآمده از ایمان واقعی به خالق و عشق به خلقت را در لباس ارجمند «پرستاران» تجلی می بخشند. “.

پرستاران تمام وجود خود را فدای آرامش و آسایش بیماران می‌کنند و در این اخلاص روح‌بخش جلوه‌ای از کرامت بانوی عاشورایی حضرت زینب کبری علیهاالسلام را که مظهر صبر و شکیبایی است آشکار می‌کنند. فداکاری در میان زنان جهان.

تجلیل از کرامت پرستار تنها به یک روز از سال محدود نمی شود، بلکه پرستار با تبلور حس نوع دوستی در پرتو عشق الهی در هر لحظه و هر لحظه پرچمدار این رسالت مهم انسانی می شود. بنده صالح از خدا

امروزه پرستاران در نزد مردم ما بیش از هر زمان دیگری محبوب و مورد احترام هستند و این لطف و برکت خداوند است. فرشته رحمت، پرستار بیمار است. زیرا هم با جسم و هم با روح بیمار سروکار دارد. آنها به بدن بیمار کمک می کنند و بهبودی او را تسریع می بخشند و روح و روان او را تسکین و آرامش می بخشند.

انجام اقدامات درمانی دقیق و حساس، مراقبت از ایمنی بیمار، مدیریت بخش های پر سر و صدا و استرس زا، مراقبت از خود و همکاران زیرمجموعه، به روز رسانی دانش و انجام تحقیقات، شرکت در فعالیت های اجتماعی و خیریه، هدایت و هدایت بیماران، مراقبت معنوی و روشنگرانه. . روشنایی امید و ایمان در دل بیماران تهیه گزارش های مختلف و مهم، برنامه ریزی کار بخش و تقسیم کار بین آنها، ارائه گزارش و پیشنهاد به پزشکان و کادر درمانی، هماهنگی و هدایت تیم پزشکی جهت ملاقات نیازهای بیمار، پیشگام در تکریم بیماران به ویژه سالمندان، ارائه الگوی مهربانی و شفقت در درمان کودکان آسیب دیده، کمک به آموزش و یادگیری دانش آموزان، مدیریت خانواده و مراقبت از کودکان، نقش مربی را ایفا کرد. و مشاور سلامت در جامعه فقط یک نفر به نام پرستار این کار را انجام داده است.

اگرچه اقدام ارزشمند پرستاران در شرایط عادی کشور جای قدردانی دارد، اما حضور آنان در حماسه هشت ساله جنگ تحمیلی و همراهی با مدافعان حرم، لحظه ای تاریخی و افتخاری برای این عزیزان است. همکاران در کشور ما کشور. پس از همه گیری کووید 19 در سه سال اخیر صحنه های دیگری از فداکاری و فداکاری برای پرستاران عزیز کشورمان رقم خورد و به درستی که در این عرصه شاهد عملکرد ایثارگرانه، محبت آمیز و عالمانه پرستاران بودیم. با سایر کارکنان بهداشتی پرستاران به عنوان خط اول مدافعان سلامت، در دوران سخت و طاقت فرسا مقابله با کرونا، برگ زرینی از افتخار در تاریخ پرستاری کشورمان ایجاد کردند.

ضمن قدردانی از زحمات مجدانه و زحمات پرستاران محترم، روز پرستار را به جامعه شریف پرستاری تبریک و تهنیت عرض نموده و برای سلامتی و تندرستی این ایثارگران فداکار نظام سلامت مسئلت دارم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا