علمی و پزشکی

«پزشکی خانواده» با اولویت مناطق کم برخوردار در حیطه درمان اجرایی می شود

معاون درمان وزارت بهداشت از اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع در حوزه درمان خبر داد.

بر اساس این گزارش دکتر. سعید کریمی با بیان این مطلب در نشست دستیاران پزشکی دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سالن همایش رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: برنامه پزشکی خانواده در شهرهای زیر 20 هزار نفر در سطح اجرا شده است. 1. و معاونت بهداشتی و اجرایی شود و با سطوح 2 و 3 و گروه درمان مرتبط شود و معاونت های دانشگاهی با هماهنگی معاونت توسعه و دفاتر فناوری اطلاعات این مهم را پیگیری و انجام دهند.

وی افزود: سامانه های الکترونیک بیمارستانی از جمله سامانه نوبت دهی باید برای پذیرش بیماران ارجاعی آماده باشد. روال کار مشخص است و بیمار با ارجاع پزشک عمومی در مسیر مشخصی در سطح ۱ وارد مراکز سطح ۲ و ۳ می شود.

معاون درمان تصریح کرد: ارتباط آزمایشگاه ها و رادیولوژی با برنامه پزشکی خانواده نیز از سوی دفتر فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در حال پیگیری است.

کریمی تصریح کرد: اجرای برنامه پزشکی خانواده به صورت مرحله به مرحله انجام می شود و تلاش می کنیم تا پایان سال زیرساخت های لازم، آموزش و اتصال سامانه ها را برای اجرای ملی برنامه ایجاد کنیم.

وی افزود: نسخه 03 نوشته شده است و حتما در معاونت آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی تیمی برای پیگیری اجرای برنامه پزشکی خانواده تشکیل دهید. برای اجرای این نسخه باید با روسای دانشگاه ها هماهنگی کرد چرا که برنامه پزشکی خانواده فقط مربوط به حوزه درمان نیست.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، وی افزود: برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع باید در تمام شهرهای زیر 20 هزار نفر در سه ماه زمستان تکمیل شود.

وی یادآور شد: در اجرای برنامه پزشکی خانواده از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده می شود و از کمک پزشکانی که با بیمه ها قرارداد دارند استفاده می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا