علمی و پزشکی

پیگیری الکترونیکی شدن خدمات و پزشک خانواده؛ اولویت بیمه سلامت

رئیس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پیگیری خدمات الکترونیک و پزشک خانواده در اولویت بیمه سلامت است.

به گزارش باراناخبر، رضا سعیدی با تاکید بر اینکه بیمه سلامت با پوشش 42 میلیون نفری یکی از بزرگترین شرکت های بیمه است، گفت: سازمان بیمه سلامت متشکل از صندوق های مختلف بیمه ای است که افراد زیادی از جمله نیازمندان را تحت پوشش قرار می دهد. . «تمدن بشری شکل گیری بیمه ای است که می تواند در شرایط خاص از افزایش آسیب به افراد جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه هیئت مدیره نقش سیاستگذاری، برنامه ریزی و تعیین اهداف راهبردی بلندمدت را ایفا می کند، افزود: باید نقشه راه درستی تنظیم و هدف گذاری شود. برای داشتن منابع محدود، نقشه راه باید به گونه ای تنظیم شود که حداکثر نیازهای بهداشتی نامحدود را برآورده کند. بنابراین، اولویت ها باید به درستی تعریف شوند و اجرای برنامه باید نظارت دقیق و برنامه ریزی شود.

وی تاکید کرد: پرونده الکترونیک سلامت یکی از برنامه هایی است که در سیستم های پیشرفته سلامت دنیا اجرا شده است، این روش می تواند به جلوگیری از هدر رفت منابع کمک کند. البته یکی از اولویت های ما کارت الکترونیک سلامت و پزشک خانواده است که باید در این مسیر رشد کنند و از تیم فنی قوی و مشوق های لازم استفاده کنند. البته هنوز مشکلاتی در این زمینه وجود دارد و فقط پزشک خانواده روستایی به طور کامل در شهرهای کوچک اجرا نمی شود.

رئیس هیأت مدیره سازمان بیمه سلامت گفت: یکی از متولیان نظام ارجاع بیمه ای هستند که باید در دریافت خدمات سلسله مراتبی و پله پله حرکت کنند. کنترل تقاضای القایی نیز یکی از برنامه های بیمه سلامت است که باید در این زمینه عمل کند.

به گزارش پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت، سعیدی اظهار کرد: یک مشکل مزمن نیز تجمیع صندوق هاست که باید تصمیم گیران تاثیرگذار کشور در آن ورود کرده و پیگیری های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا