علمی و پزشکی

پزشکان نسل جدید باید در خدمت به مردم از یکدیگر پیشی بگیرند

باراناخبر/ خراسان رضوی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران با اشاره به خدمات پزشکان در دوران دفاع مقدس گفت: پزشکان نسل جدید ما باید در خدمت به مردم از یکدیگر پیشی بگیرند. همانطور که در طول شیوع کرونا فداکاری کردند.

علیرضا مرندی بر لزوم ارائه خدمات به همه اقشار جامعه تاکید کرد و گفت: کیفیت و کمیت خدمات ما باید به گونه ای باشد که همه اقشار مختلف جامعه بتوانند به یک اندازه بهره مند شوند. دکتر. شهید خوارزمی الگوی خوبی در این زمینه است. او به ارائه خدمات به بیماران حتی در مناطق محروم مشغول بود. مقام معظم رهبری همواره بر ارائه خدمات به مستضعفین در عرصه های مختلف از جمله سلامت تاکید داشته اند.

وی ادامه داد: خداوند به دکتر خوارزمی و شهدای سلامت اجر بی نظیری داده است. فداکاری را از این بزرگان بیاموزیم و در حوزه تخصصی خود به مردم خدمت کنیم.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران تصریح کرد: پزشکان نقش مهمی در دفاع مقدس داشتند و در جبهه حضور داشتند. در طول هشت سال دفاع مقدس، پزشکان هم در خط مقدم و هم در پشت جبهه در سراسر کشور از مجروحان و جانبازان مراقبت می کردند.

مرندی گفت: در سال های اخیر بیشتر به سلامت روحی و روانی پرداخته شده است. از روحانیون می خواهیم روش های تقویت سلامت معنوی را با زبانی ساده تر به ما بیاموزند تا بتوانیم این درس ها را به دانش آموزان و بیماران منتقل کنیم.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران افزود: در زمان شیوع کرونا به همه گفته شد که قرنطینه و در خانه بمانند، اما به پزشکان گفته شد که بر بالین بیمار رفته و اقدامات درمانی را انجام دهند. آنها نیز شجاعانه بر بالین بیمار حاضر شدند و تا بهبودی تلاش کردند.

مرندی تاکید کرد: سلامتی نعمت بزرگی از جانب خداوند است و باید همواره قدر این موهبت الهی را بدانیم و در راه تکمیل و اتمام و در زمان واکسیناسیون علیه کرونا به توصیه بزرگان و بالاتر از آنان مقام معظم رهبری عمل کنیم. تلاش خادمان حوزه سلامت به نتیجه مطلوب و ایده آل خواهد رسید. رهبری خودشان واکسیناسیون را با اعلامیه رسانه ای انجام دادند. همچنین از مردم انتظار می رود که واکسیناسیون خود را پیگیری کنند.

وی در خصوص تدریس اساتید پزشکی گفت: معلمی شغل پیامبر است و جمعی از معلمان نیز اساتید علوم پزشکی هستند. آنها با دانش روز دنیا سر کلاس می روند و در کنار پزشکی به دانش آموزان یاد می دهند که چگونه به مردم خدمت کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا