علمی و پزشکی

گودرزی: وزیر پیشنهادی بهداشت در برابر اجرای مطالبات نمایندگان باید تضمین بدهد

نماینده بروجرد در مجلس تاکید کرد: وزیر پیشنهادی بهداشت باید درباره اجرای پزشک خانواده ، مبارزه با مافیای داروها و تجهیزات پزشکی ، کمبود پزشک و ترویج طب سنتی به نمایندگان مجلس اطمینان دهد.

به گزارش باراناخبر ، عباس گودرزی در مقایسه با وزیر پیشنهادی بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در جلسه امروز مجلس گفت: در کمیته بهداشت ، در خصوص کمبود پزشک و بحرانی که در چند سال آینده با آن مواجه خواهیم شد ، به وزیر پیشنهادی هشدار دادم که در 11 سالی که دبیر شورای توسعه دانشگاه علوم پزشکی بود ، نه تنها ظرفیت دانشگاه ها افزایش نیافت بلکه در مقایسه با زمان انجام وظیفه نیز کاهش یافت. به

وی افزود: دسترسی به پزشکان و خدمات پزشکی و انحصار ایجاد شده در ارائه خدمات پزشکی و عدم تمایل پزشکان برای حضور در مناطق محروم از دیگر دغدغه هایی است که باید به طور جدی پیگیری شود.

نماینده بروجرد در مجلس گفت: برای گرفتن پزشک متخصص باید از آنها بخواهیم به مناطق محروم بیایند. مردم در خط خدمات پزشکی منتقل شده به تهران و مراکز استانها هستند. چرا با وجود نخبگان و امکانات از ظرفیت ها استفاده نمی شود؟ میانگین پزشک عمومی در ایران 11.7 در هر 10.000 نفر و در کشورهای اصلی 30 در هر 10.000 نفر و پزشک متخصص 5.9 در هر 10.000 نفر است ، در حالی که در کشورهای اصلی این رقم بین 20 تا 30. شش نفر در هر 10.000 نفر دندانپزشک از 3.29 در 10000 نفر جمعیت دارند ، در حالی که در کشورهای توسعه یافته بسیار بیشتر است.

وی در ادامه تاکید کرد: ایجاد زیرساخت های جدید در زمینه علوم پزشکی خواسته ملت ایران است. چین که بالاترین میزان تاج را داشت ، اعلام کرد که دارای 92 درصد تاج با داروهای سنتی است. ما 14 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی کرونا دریافت کردیم ، اما حتی یک دلار برای طب سنتی هزینه نکردیم. طب سنتی در ایران مظلوم واقع شده است. حداقل یک اتاق در بیمارستان ها برای طب سنتی اختصاص دهید.

وی در پایان گفت: چرا صداوسیما ساعتی را به بحث طب سنتی اختصاص نمی دهد؟ چرا برچسب روی محصولات تراریخته نمی گذاریم؟ انتظار داریم وزیر پیشنهادی بهداشت به مجلس اطمینان دهد که در خصوص اجرای پزشک خانواده ، مبارزه با فساد پزشکی و تجهیزات پزشکی ، کمبود پزشک و ترویج طب سنتی اقداماتی انجام خواهد داد ، در غیر این صورت ما مخالف آن هستیم. به

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا