بین الملل

پاکستان به امارات: نمی‌توانیم با اسرائیل رابطه برقرار کنیم

وزارت امور خارجه پاکستان روز دوشنبه گفت که موضع خود را در مورد به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی در امارات متحده عربی روشن کرده و گفته است که تا رسیدن به یک راه حل پایدار و مشخص برای مسئله فلسطین نمی توان به روابط دست یافت.

به گزارش باراناخبر ، به نقل از روسیا الیوم ، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان این موضوع را در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر شمال شرقی مولتان مطرح کرد.

وی گفت: “من برای وزیر امور خارجه امارات متحده عربی روشن کردم که موضع پاکستان در قبال اسرائیل روشن است.” ما هرگز روابطی با اسرائیل برقرار نخواهیم کرد و نخواهیم کرد تا زمانی که یک راه حل مشخص و پایدار برای مسئله فلسطین حاصل شود.

اظهارات قریشی یک روز پس از سفر وی به امارات متحده عربی بیان شد ، که در میان شایعات ارسال شده اسلام آباد به صورت مخفیانه به تل آویو ، بسیاری آن را “نهایی” خواندند.

اسلام آباد گزارش هایی را که در اکثر رسانه های رژیم صهیونیستی منتشر می شد ، عملاً تکذیب کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره گزارش فشارهای امارات و عربستان برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی گفت: من عمق احساسات پاکستان نسبت به کشمیر و فلسطین را به همتای اماراتی وی اطلاع دادم و برای او توضیح دادم.

وی افزود: وزیر امور خارجه امارات در دو مورد احساسات ما را به خوبی درک کرد.

در همین حال ، قریشی مشخص نکرد که آیا همتای اماراتی وی از او خواسته است رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد یا خیر.

وزیر خارجه پاکستان همچنین ادعای فشار بر اسلام آباد برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد و افزود: “اولاً ، هیچ فشاری بر ما وجود ندارد. ثانیا ، ما باید زمان تصمیم گیری را به نفع پاکستان در نظر بگیریم و تصمیم تحت فشار متقابل. ” ما سیاست خود را داریم و همچنان به آن پایبند هستیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا