عمومی

هشدار شعله های آتش به امارات

با توجه به پایگاه داده باراناخبر ،

هشام شرف ، وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن ، که بر مخالفت یمن با اقدامات غیرقانونی امارات در این کشور و فاکتور جزایر آن تأکید کرد ، گفت: “اگر سرزمین ها و جزایر ما را ترک نکنید ، به زودی سوزانده می شوید.”
محمد البخیتی ، یکی از اعضای شورای سیاسی انصارالله نیز گفت که امارات متحده عربی ناامن است زیرا به مناطقی از یمن حمله کرده و احتمالاً هر لحظه مورد هدف قرار خواهد گرفت.
به نظر می رسد واکنش تند دولت یمن به اقدامات امارات در جزایر یمن و گشودن رژیم صهیونیستی به جزایر نشان دهنده پایان صبر ارتش و کمیته های مردمی یمن است و بی توجهی امارات به این هشدارها ممکن است منجر به ابوظبی شود. یا سایر امارات. کاخ های شیشه ای امارات بسیار آسیب پذیرتر از عربستان سعودی هستند.
با وجود اعلام خروج نیروهای خود از یمن ، امارات متحده عربی این بار با گشودن رژیم صهیونیستی به جزایر قطر و مویون در تنگه باب المندب اهداف توسعه طلبانه خود را دنبال می کند.
امارات متحده عربی یکی از مهمترین شرکای عربستان سعودی در اشغال نظامی یمن بود که از 25 مارس 2015 با عنوان عملیات استقرار طوفان آغاز شد ، اما در سال 2019 اعلام کرد که با گذشت زمان و جنگ نیروهای خود را از یمن خارج خواهد کرد. کرد
اگرچه امارات نیروهای خود را از یمن بیرون کشید ، اما این به معنای عقب نشینی امارات از نقض جزایر استراتژیک یمن در تنگه باب المندب در دریای سرخ نبود. در داخل ، امارات متحده عربی با حمایت از نیروهای جدایی طلب شورای انتقالی جنوب ، که منجر به چندین درگیری بین نیروهای منصور هادی رئیس جمهور برکنار و برکنار شده و برکناری دولت وی شد ، سعی در حفظ حوزه نفوذ خود در منطقه داشت. کاخ در عدن با میانجیگری ریاض منجر به آتش بس بین دو طرف شد.
امارات متحده عربی با وجود اتهامات خروج از جنگ یمن ، با تکیه بر حمایت مالی و نظامی شورای انتقالی جنوب ، با کمک افسران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در تلاش برای ایجاد پایگاه نظامی در جزایر سقوترا و مون است. (4 ژوئن) اعلام کرد که این کشور در حال ساخت یک پایگاه هوایی مخفی در جزیره استراتژیک مون در تنگه باب المندب است.
امارات متحده عربی به جنوب یمن و در دهانه تنگه باب المندب نقل مکان می کند و حمایت رژیم صهیونیستی از این کشور نشان می دهد که امارات متحده عربی نه تنها از جنگ خارج نشده بلکه با اطمینان از خود در تلاش است نفوذ خود را حفظ کند. و از تجزیه طلبان حمایت کنید. آنها مناطق استراتژیکی هستند که برای رژیم صهیونیستی نیز مهم هستند. نکته این است که عید الزبیدی ، رئیس شورای انتقالی یمن جنوبی ، در فوریه گذشته در مصاحبه با روسیه امروز گفت: “وقتی یک کشور و پایتخت متعلق به جنوب یمن داشته باشیم ، ممکن است مسئله عادی سازی روابط با اسرائیل بلند می شود “.
از طرف دیگر ، کارشناسان اعلام کرده اند که امارات متحده عربی با ساخت این پایگاه هوایی در میون قادر به حملات هوایی با رژیم صهیونیستی در یمن خواهد بود.
بر این اساس ، این اقدام امارات متحده عربی نه تنها به معنای نقض بخشی از خاک یمن و نقض تمامیت ارضی این کشور است ، بلکه موضوع از منظر خطرناک تر شده است که رژیم صهیونیستی نیز در مورد این موارد نقض کرده است جزایر در همین حال ، دولت نجات ملی یمن حمایت خود را از مقاومت فلسطین در جریان جنگ 12 روزه رژیم علیه نوار غزه اعلام کرد.
بنابراین ، به نظر می رسد صهیونیست ها با مردم امارات در این نقض در جزایر استراتژیک یمن ، علاوه بر اهداف اشغالگری ، تهدید مستقیم برای دولت نجات ملی یمن هستند و این دو موضوع به صنعا حق دفاع می دهد قلمرو و حاکمیت آن و جلوگیری از تهدید
بنابراین ، دولت نجات ملی یمن صنعا ، با اشاره به اینکه اقدامات متجاوزان در جزایر سقطرا و مون یمن با نقض قوانین بین المللی و تحریک مردم این کشور ، تأکید کرد که صبر این ملت هرگز طولانی نخواهد شد و آنها گزینه مناسب را انتخاب کنید.

دکمه بازگشت به بالا