بین الملل

لودریان: خطر آپارتاید بلند مدت اسرائیل وجود دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین باراناخبر ، وزیر امور خارجه فرانسه عصر روز یکشنبه به وقت تهران در مورد خطر آپارتاید طولانی مدت در فلسطین اشغالی و در صورت عدم موفقیت فلسطینیان در دستیابی به یک کشور مستقل هشدار داد.

به گزارش وب سایت تایمز اسرائیل ، ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه با رسانه های فرانسه درباره درگیری های اخیر صهیونیست ها و اعراب در چندین شهر فلسطین اشغالی و ادامه آپارتاید توسط رژیم صهیونیستی هشدار داد. وی یکی از اولین مقامات ارشد فرانسه بود که اصطلاح آپارتاید را برای اشاره به رژیم اسرائیل به کار برد.

لودریان گفت: “این به وضوح نشان می دهد که اگر در آینده راه حل دیگری غیر از راه حل دو کشور داشته باشیم ، عناصری را خواهیم داشت که آپارتاید پایدار را تشکیل می دهند.”

لادریان افزود که اگر رژیم اسرائیل به حیات خود ادامه دهد و همچنین وضع موجود را حفظ کند ، خطر آپارتاید زیاد خواهد بود. وی افزود که وضعیت موجود چنین موردی را ایجاد می کند.

روز یکشنبه ، شبه نظامیان صهیونیست با نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی درگیر شدند و با تشدید اقدامات نظامی و حمایت از ورود شهرک نشینان افراطی ، دست کم شش فلسطینی را دستگیر کردند.

روز یکشنبه ، 19 روز پس از بسته شدن باب المغاربه (یکی از دروازه های مسجدالاقصی) ، صهیونیست ها آن را به روی شهرک نشینان صهیونیست باز کردند تا آنها تحت حمایت شدید پلیس اسرائیل بتوانند با امنیت شدید وارد مسجد الاقصی شوند. و نیروهای ویژه. درگیری ها بین شبه نظامیان صهیونیست و نمازگزاران و کارکنان حرم درگرفت.

پلیس رژیم صهیونیستی صبح امروز مسجد القبلی را از نمازگزاران تخلیه کرد و با استقرار در مسجد و اطراف آن زمینه را برای ورود ساکنان فراهم کرد. بنابراین ، درگیری ها در مسجد الاقصی پس از سه هفته تعلیق صبح امروز از سر گرفته شد.

پس از این حادثه ، وزارت خارجه فلسطین ادامه حملات نیروهای امنیتی اسرائیل و شهرک نشینان افراطی به مسجد الاقصی را محکوم کرد و گفت این اقدامات می تواند تلاش های بین المللی را برای ایجاد ثبات در آتش بس و بازگشت به روند صلح تضعیف کند.

نبیل ابودرودینا ، سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین نیز رژیم صهیونیستی را از بازگشت به میدان تنش ها و درگیری با از سرگیری تجاوزات صهیونیست ها علیه مسجد الاقصی ، ادامه محاصره محله شیخ جراح و تحریم فلسطینیان.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا