عمومی

پیشنهاد تشکیل کارگروه چین، ایران و پاکستان

به گزارش خانه ملت ، احمد امیرآبادی فراهانی که رهبری هیاتی از اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در اسلام آباد را بر عهده دارد ، با اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار کرد.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان با تبریک ایام فرخنده ماه ربیع الاول و هفته وحدت به مردم و دولت پاکستان ، گفت: بگذارید کشورهای اسلامی در کنار هم باشند.
وی افزود: “گروه های دوستی پارلمانی دو کشور از جایگاه ویژه ای برخوردارند و از جمله گروه های فعالی هستند که اکثر نمایندگان هر دو اتاق در آن عضویت دارند.”
رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با تاکید بر ضرورت هم افزایی پارلمان ایران و پاکستان ، پیشنهاد نشست مشترک گروه های دوستی دو کشور با چین و آمادگی پارلمان ایران برای میزبانی اولین چین گزارش داد
وی در این زمینه تاکید کرد: تقویت روابط دیپلماتیک پارلمانی بین ایران ، چین و پاکستان زمینه را برای سرمایه گذاری و رشد اقتصادی سه کشور و مشارکت جمعی برای رفاه مردم منطقه فراهم می کند.
یکی از اعضای کمیته اقتصادی مجمع مشورتی اقتصادی بر ضرورت همراهی پارلمان پاکستان با اجرای توافقات بین دو همسایه ، به ویژه در زمینه های مرزی ، حقوقی و امور زندانیان تأکید کرد و از رئیس مجلس خواست تا از حذف موانع احتمالی برای گسترش همکاری های دوجانبه
امیرآبادی فراهانی با اشاره به تحولات افغانستان و رایزنی هایی که هیأت گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با مقامات سیاسی و پارلمانی در اسلام آباد انجام دادند ، گفت: “در افغانستان است”.
وی افزود: علیرغم اینکه ایران و پاکستان ده ها سال است که میزبان پناهندگان افغان هستند ، اما از دولت جدید می خواهیم که با ایجاد یک دولت جامع از ورود موج جدید پناهجویان به مرز ایران و پاکستان جلوگیری کند.
رئیس گروه دوستی پارلمانی بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان نیز اظهار داشت: ضروری است که دولت فعلی افغانستان در مبارزه با قاچاق مواد مخدر اجازه ندهد عناصر تروریستی از افغانستان علیه همسایگان خود اقدام کنند.

اسد قیصر: ایجاد کارگروه سه جانبه بین چین ، ایران و پاکستان مهم است
وی گفت: “تبادل هیئت های دولتی و پارلمانی بین دو کشور نشانه روابط خوب و رو به رشد اسلام آباد و تهران است.”
وی با ابراز خرسندی از پیشنهاد تشکیل جلسه مشترک گروه های دوستی ایران و چین و پاکستان ، خاطرنشان کرد: پاکستان از هر طرح یا پیشنهادی که باعث بهبود اوضاع منطقه و رفاه مردم شود و تشکیل کار سه جانبه “گروه بین چین ، ایران و پاکستان مهم است.”
در همین رابطه ، رئیس مجلس ملی پاکستان به مقامات دبیرخانه مجلس شورای ملی پاکستان دستور داد تا اقدامات عملی برای هماهنگی دیپلماسی سه جانبه پارلمانی و پیشبرد ابتکار ایران برای ایجاد این مشارکت بین سه کشور مهم را انجام دهند.
اسد قیصر ایده ایجاد بازارچه های مرزی برای تقویت تجارت دو جانبه و بهبود معیشت مردم در مناطق مرزی را ستود و گفت: “دولت کنونی پاکستان بر توسعه ظرفیت های اقتصادی و ارتباطی برای توسعه و رفاه منطقه تمرکز دارد و همواره می خواهد برای افزایش تجارت و تماس بین مردم. “»
وی با اشاره به تغییر حکومت در افغانستان افزود: اسلام آباد همواره از روند صلح تحت رهبری و مالکیت مردم افغانستان حمایت کرده است.
اسد قیصر همچنین از حمایت ایران از مسلمانان کشمیر در مجامع منطقه ای و بین المللی تشکر کرد و خاطرنشان کرد: “کمک های بشردوستانه تهران به مردم افغانستان به ویژه نیازهای سوخت آنها قابل ستایش است”.
علاوه بر سید محمدعلی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد ، آقای ملک فاضلی نماینده سراوان ، اسماعیل حسین زهی نماینده خاش ، محسن پیرهادی نماینده تهران و خانم الهام آزاد نماینده نایین نیز حضور داشت.

دکمه بازگشت به بالا