اجتماعی

ویروس را کنترل کنید نه مردم را

رئیس اتحادیه تورگردانان ایران پس از اعلام وضعیت خطرناک در برخی از شهرها با پایان تعطیلات نوروز ، با انتقاد از رفتار صنعت گردشگری گفت: آیا بهتر نیست به جای کنترل ویروس ، ویروس کنترل و درمان شود مردم؟ ”

به گزارش باراناخبر ، در هفته های اخیر سعید نمکی ، وزیر بهداشت ، سفرهای متعدد و دیدارهای خانوادگی را عامل شیوع ویروس کرونا در کشور دانست و از مخالفت خود با سفر به نوروز و بی توجهی به هشدارها و کنترل های سفر صحبت کرد. ، و همچنین متنی را در اینستاگرام خود منتشر کرد. وی گفت: “ما نوشتیم … گفتیم … دعا کردیم … قسم خوردیم که دو تا سه هفته صبور باشیم”. “به ما فرصت دهید مثل یک سال پیش از فرصت تعطیلات سال نو استفاده کنیم …. ما گفتیم:” اقتصاد جهانگردی مهم است ، اما سرمایه اجتماعی سیستم بهداشت و هزینه های عود بیماری و تأثیرات آن بر ریز و اقتصاد کلان بی اهمیت نیست.

ایرج حریرچی ، معاون وزیر بهداشت ، از پایان چهارمین قله ویروس کرونا در کشور در پایان تعطیلات نوروز خبر داد و خطاب به صنعت گردشگری گفت: بگذارید.

این اظهارات در حالی بیان شد که صنعت گردشگری همانطور که انتظار می رفت از بسیاری از سفرهای نوروزی بهره ای نبرده است. ابراهیم پورفرج ، رئیس هیئت مدیره انجمن تورگردانان ایران در تماس با باراناخبر ، با اشاره به حمله به مردم ، آنها را مسئول انتشار ویروس در کشور دانست و گفت: “سوال ما از وزیر بهداشت چرا در کشور کنترل بیماری و انتقال درمان در کشور ، آیا شما دائماً در فکر کنترل مردم هستید؟ آیا حرفه خود را ترک نکرده اید؟ وزارت بهداشت باید ویروس را کنترل کند ، درمانی برای آن پیدا کند ، نه اینکه از مردم بخواهد سفر نکردن

وی افزود: این ویروس به همه کشورها سرایت کرده و فقط مردم کشور ما را تحت تأثیر قرار نداده است. کورشت نیز درمانی یافت. به جای کنترل و سرزنش مردم ، زیرساخت های پزشکی ایجاد کنید.

رئیس اتحادیه تورگردانان ایران افزود: وزیر بهداشت به صراحت اعلام کرده است که کنترل تاج را از دست داده ایم. آنها به مدت یک سال فقط درمورد اینکه کجا باید ببندند و کجا نباید مراجعه کنند در حالی که باید به دنبال درمان باشند. واکسن درمانی برای ویروس است ، آن را بیاورید و ویروس را کنترل کنید ، فقط به فکر کنترل افراد نباشید.

پورفرج در مورد بسته شدن مرزهای ایران به روی گردشگران خارجی از مارس 1998 اظهار داشت: “وزارت میراث فرهنگی و جهانگردی در تلاش است تا دوباره بازگشایی شود ، اما تاکنون موفق نبوده است ، بنابراین ممکن است این تلاش ها مفید نباشد”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا