اجتماعی

اگر کرونا را کنترل نکنیم در فصول سرد با بحران‌ مواجه می‌شویم

معاون وزیر بهداشت خواستار برنامه ای مدون برای کنترل تاج شد و گفت: اگر در این مدت نتوانیم ویروس را کنترل کنیم ، قطعاً در فصول سرد سال با بحران های جدی تری روبرو خواهیم شد.

به گزارش باراناخبر ، پنجشنبه 3 ژوئیه جلسه ستاد عملیات مدیریت ویروس کورنا در تهران با حضور دکتر قاسم جان بابایی ، معاون وزیر بهداشت ، دکتر علیرضا زالی ، فرمانده ستاد ، مدیر و معاونان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، تهران و ایران برگزار شد.

دکتر جان بابایی ضمن ابراز نگرانی از افزایش بیماری عروق ویروس کرونا در کشور ، اظهار داشت: در هیچ استان کشور شرایط پایدار بیماری همه گیر وجود ندارد و باید اقدامات لازم برای کنترل این بیماری انجام شود.

وی با انتقاد از سفر بین استانی توسط انسان ، اظهار داشت: تا زمانی که یک رفتار پرخطر و سپس نادیده گرفتن اصول بهداشتی وجود داشته باشد ، دستیابی به ثبات و کنترل سطل 19 امری غیرممکن یا بسیار دشوار خواهد بود. .

معاون وزیر بهداشت بر اهمیت ارائه راهکارهای اجرایی و راهبردی برای غلبه بر اوضاع بحرانی کشور نسبت به وی تأکید کرد- ویس Quaid 19 ، و گفت: “ما باید تلاش کنیم با استفاده بهینه از منابع موجود ، سلامت شهروندان را تضمین و تضمین کنیم.”

دکتر جان بابایی از مسئولان خواست تا برنامه های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت را برای کنترل تاج انجام دهند: “اگر نتوانیم در این بازه زمانی فعلی این ویروس را کنترل کنیم ، قطعاً در فصول سرد سال با بحران های جدی تری روبرو خواهیم شد.” بود.

وی با تأکید بر لزوم ارائه راهکارهای اجرایی و راهبردی برای غلبه بر اوضاع بحرانی کشور در مواجهه با تعارض با 19 مدل ، افزود: ما باید تلاش کنیم با استفاده بهینه از منابع موجود ، سلامت شهروندان را تضمین کنیم.

دکتر علیرضا زالی ، فرمانده عملیات علیه کرونا در تهران نیز بر تقریب سیاست های مبتنی بر مواضع وزارت بهداشت توسط مسئولان در حوزه درمان تأکید کرد و اظهار داشت: اجرای تصمیمات مطابق با سیاست های ملی و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی بیمارستان های ویروس کرونا می تواند راهی مؤثر برای خدمت رسانی بهتر به مردم و کاهش بار مشتری باشد. وی گفت: “ما برای رسیدن به این هدف باید از تمام مهارت های درمانی خود استفاده کنیم.”

دکتر زالی همچنین بر تقسیم چندین مرکز عمومی با قدرت بالا در ارائه خدمات به بیماران مختلف از کرونا تأکید کرد.

فرمانده عملیات کورنا در کلانشهر تهران تأکید کرد: براساس تحقیقات انجام شده در چین درصد بالایی از بیماری قلبی عروق ویروس کرونا در بیمارستان ها رخ می دهد و جداسازی بخش های بیمارستان از بستری در بیمارستان ضروری است.

وی به لزوم تهیه تجهیزات محافظتی از جمله ماسک ، الکل ، دستکش ، دستکش و سایر اقدامات پیشگیری از تاج در بخش های بیمارستان اشاره کرد و خواستار راه حل اساسی برای تقسیم فعلی و جداسازی بیماران در کلیه مراحل درمانی شد. .

توسعه بخش مراقبت های ویژه مورد دیگری بود که دکتر تأکید کرد. زالی با بیان اینکه برای توسعه این بخش ها باید ظرفیت سازی انجام شود.

دکتر عباسعلی کریمی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز بر تأمین تجهیزات و بیشترین توجه به نیاز پرسنل پزشکی و نیروی انسانی به طور کلی تأکید کرد و گفت: در شرایط سخت ، تأمین نیازهای نیروها در خط. ابتدا سعی می کنند با کورونا همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه نیروی کار اصلی ترین دارایی بیمارستان ها است ، خواستار تقویت ساختارها برای ارائه خدمات بهینه به کارکنان مراقبت های بهداشتی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه بر تأمین منابع برای تکمیل پروژه های نزدیک به عملکرد بیمارستان و تقویت مراکز درمانی تأکید کرد.

دکتر. رسول کوهپایه زاده ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز خواستار تأمین بیش از 70 درصد از تأمین متمرکز منابع و بهره برداری از پروژه های بیمارستانی شد.

وی با توجه به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، بر لزوم تقویت مراکز 16 ساعته ، خانه های معمولی و جذب و به کارگیری نیروهای بهداشتی داوطلب تاکید کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا