اجتماعی

سه‌گانه‌ای برای کنترل کووید-۱۹/همچنان کرونا را جدی بگیرید

رئیس گروه مراقبت از بیماری های عفونی وزارت بهداشت با اشاره به سه قدم مهم که ما برای جلوگیری از تاج گذاری باید گفت: “ما هنوز باید تاج را جدی بگیریم.” اگر دولت و مردم دست به دست هم دهند و از توصیه های پیشگیری پیروی کنند ، این بیماری و شیوع آن کنترل می شود.

به گزارش باراناخبر ، دکتر. حسین عرفانی در رابطه با کنفرانس ویدئویی با خبرنگاران اظهار داشت: “با توجه به روند و روند بیماری همه گیری کویت-19 در کشور ، لازم است که من اطلاعات را با مردم به اشتراک بگذارم.” مهمترین چیز این است که در شرایط فعلی ، یک سه گانه بسیار مهم باید مورد توجه همه قرار گیرد و آن را پیاده سازی کند تا با اجرای آن ، به جای آن بتوان اپیدمی کویت-19 را مبارزه و کنترل کرد.

وی افزود: مهمترین مؤلفه این سه‌گانه «فاصله اجتماعی» است. همه مردم ایران باید همچنان به شعار و کمپین “در خانه بمانند” پایبند باشند و فقط در دو حالت می توانیم خانه های خود را ترک کنیم. یکی انجام فعالیتهای اقتصادی و اقتصادی و دیگری رفع نیازهای خانواده است.در هر دو مورد توصیه می شود بهداشت دست و تنفس ، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی در نظر گرفته شود.

عرفانی ادامه داد: بخش دوم این سه گانه انجام آزمایش و غربالگری در موارد مشکوک و برای افرادی است که به افراد مشکوک و بیمار آلوده بوده اند تا بتوانیم در دوره اولیه و شهرداری بیماری را شناسایی کنیم. در این حالت ، می توانیم بیماران را در زمان کوتاه تر و در مراحل اولیه تشخیص دهیم و از فرصت انتقال بیماری به دیگران استفاده کنیم. فایده دوم غربالگری این است که بیماری را در مراحل اولیه تشخیص می دهیم و با انجام اقدامات درمانی و توصیه های بهداشتی ، احتمال تبدیل موارد خفیف به موارد شدید که نیاز به بستری دارند ، کاهش می یابد. مرگ نیز کاهش می یابد. اکنون می بینیم که در هفته های اخیر و با افزایش تست های آزمایشگاهی و معاینه ، کشور ما در مراحل اولیه موفق به دستیابی به این موفقیت در تشخیص بیماری شده است.

رئیس دپارتمان مراقبت از بیماریهای عفونی وزارت بهداشت اضافه کرد: سومین مؤلفه این سه گانه این است که پس از تشخیص بیماری باید روی افراد منطقی و بهداشتی رویکرد مبتلایان و مبتلایان انجام شود. با بیماران “. بنابراین با پایان دوره مسری بیماری باید بیماران و افرادی که با آنها در تماس هستند کاملاً جدا و جدا شده باشند تا احتمال انتقال بیماری به دیگران کاهش یابد و چرخه بیماری مختل شود و کنترل شود. در سطح جامعه مهمترین قسمت این سه گانه به مسافت اجتماعی باز می گردد.

عرفانی تأکید کرد: با توجه به درک خطر در مطالعات انجام شده طی روزهای گذشته ، می بینیم که میزان تحصیلات و اطلاعات ما در سطح آگاهی عمومی از 90٪ به 30٪ به 40٪ کاهش یافته و یکی از دلایل افزایش موارد روزهای اخیر “. علاوه بر افزایش تشخیص و آزمایش ، به این موضوع پرداخته می شود. ما هنوز باید کرونا را جدی بگیریم ، به شعار در خانه بپیوندیم و به آن بچسبیم. اگر دولت و مردم دست به دست هم دهند و از توصیه های پیشگیری پیروی کنند ، این بیماری و شیوع آن محدود خواهد شد.

ادامه دارد …

دکمه بازگشت به بالا