اجتماعی

ورزشکاران با پرداخت حداقل ۳۴۴ هزار تومان در ماه بیمه می‌شوند

ورزشکاران ورزش های مختلف می توانند با پرداخت 344،000 دلار در ماه و دریافت مزایای بازنشستگی ، مستمری بازماندگان (فوت قبل و بعد از بازنشستگی) و تحت حمایت قرار بگیرند.

در مصاحبه با باراناخبر ، حسین امیری گنججه ، مدیرکل تأمین اجتماعی غرب بزرگ تهران ، آقای وی گفت: از 84 میلیون نفر در کشور ، حدود 30 درصد ورزش های حرفه ای ، نیمه حرفه ای و عمومی را یک تا 6 روز در هفته انجام می دهند و کمتر از پنج درصد تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند.

امیری گنججه افزود: در استان تهران بیش از 320 هزار ورزشکار سازمان یافته در رشته های مختلف مشغول به کار هستند که از این تعداد کمتر از 20 درصد تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ با بیان اینکه یکی از مشکلات امنیت ورزشکاران عدم وجود یک ساختار سازمانی منظم در کلوپ ها و قراردادها است ، افزود: همه ورزشکارانی که در مراکز دولتی و خصوصی کار می کنند دارای امنیت اجتماعی هستند. طولانی مدت و متأسفانه 90 درصد بیمه ورزشکاران فقط با دیدن تصادفات و بیماری و در کوتاه مدت نتیجه می گیرد.

وی با اشاره به ماهیت بیمه تأمین اجتماعی در محل کار سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: با توجه به نیازها و نیازهای ورزشکاران و شرایط کار ، می توان آنها را براساس سه اصل 12٪ مستمری و مرگ پس از بازنشستگی ، 14٪ مستمری دریافت کرد. مستمری بازمانده و 18٪ مستمری “. ، بازماندگان و معلولیت تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند.

مدیرکل تأمین اجتماعی در غرب تهران بزرگ از حداقل سن بیمه شده برای ورزشکاران 18 سال و حداکثر 50 سال خبر داد.

به گفته وی ، ورزشکاران در ورزش های مختلف می توانند با پرداخت 344 هزار دلار در ماه و حمایت از مزایای بازنشستگی ، مستمری بازماندگان (فوت قبل و بعد از بازنشستگی) تحت حمایت و حمایت از تأمین اجتماعی کوتاه مدت و طولانی مدت قرار بگیرند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا