اجتماعی

بررسی طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی در کمیسیون اجتماعی مجلس

سخنگوی کمیته اجتماعی مجلس ، ضمن اشاره به ضرورت طرح انتقال اطلاعات بیمه یا بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی ، از تصویب مفاد کلی و پنج ماده اول خبر داد.

علی بابایی کارنامی در گفت وگو با باراناخبر ، در خصوص جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: “برنامه کلی انتقال اطلاعات بیمه یا بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی در جلسات قبلی تصویب شد”. در جلسه امروز و با حضور آژانس های مختلف 5 ماده اول این طرح را بررسی و تصویب کردیم.

نماینده مردم ساری در مورد این طرح گفت: انتقال از یک صندوق بازنشستگی به صندوق بازنشستگی دیگر ، اعم از عمد یا غیر عمد ، امری عادی است و فرکانس قابل توجهی دارد.

بابایی در مورد مشکلات موجود در این زمینه گفت: اقدام دولت در یکی دو سال اخیر برای تصویب انتقال حق بیمه یا بازنشستگی سوابق خدمت اشخاص از یک صندوق به صندوق دیگر بدون نیاز به به روزرسانی مبالغی که منبع صندوق موجب شده است بیمه ها و اعتراضات بسیاری علیه پارلمان و دولت.

وی افزود: ضرورت به روزرسانی این مبالغ در انتقال منابع از یک صندوق به صندوق دیگر ، مجلس را بر آن داشت تا وجوه را مجبور به به روزرسانی و رفع بار اضافی ناشی از انتقال در قالب بند “ز” تبصره 15 از قانون بودجه. سال 1393. بر دوش بیمه شدگان.

سخنگوی کمیته اجتماعی مجمع اظهار داشت: مخالفت دولت و مجمع در جریان بررسی بودجه سال 94 با تکرار این بند به دلیل مخالفت شورای نگهبان با قانونگذاری در لایحه بودجه ، ما را وادار کرد برنامه انتقال منظم حق بیمه را تهیه کنید. بازنشسته شویم. این طرح به منظور قانونی کردن روش انتقال و جلوگیری از سوuses استفاده از بیمه شده به مجلس ارائه شده است.

وی در پایان با اشاره به حضور مسئولان شرکت های بیمه کشور از جمله تأمین اجتماعی ، وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، صندوق بیمه بازنشستگی کشوری ، مرکز تحقیقات مجلس ، در جلسه امروز گفت: گروهی که تشکیل می شود برای این منظور ، نتیجه باید به صورت گزارش در جلسه فوق ارائه شود و در مورد آن تصمیم گیری شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا