علمی و پزشکی

سه‌شنبه از واکسن کرونای «سپند» در وزارت دفاع رونمایی می‌شود

به گزارش شفاف ، سعید نمکی ، وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، امروز (یکشنبه ، 24 اسفند) در مراسم رونمایی از سیستم های جدید بیمارستان سیار متخصص در حفاظت زیستی نازسا با رویکرد تاج ، ضمن تبریک تولد و انقلابی گری امام حسین (ع) روز نگهبان ، گفت: آنها حافظ این مرز و بوم نیستند و همچنین محافظ اخلاق و اعتلای این سرزمین هستند و من دستان فردی آنها را می بوسم.

نمکی اظهار داشت: بیش از یک سال از مدیریت کرونا می گذرد و روزهای بسیار سختی که در سر و صدای زندگی و کمبود ارز و تحریم های ریالی و سرکوبگر از جمله تحریم های کشورها از زمان ناراحتی برای مرگ تاج ، درگیر بودیم ، تعداد بیماران افزایش یافت و آنها از مرگ ما خوشحال شدند.

وی با بیان اینکه دشمنان ما می خواستند آمار بالای مرگ و میر ما را ببینند ، افزود: امروز به لطف خداوند و وحدت ملی ایران اسلامی به عنوان یکی از پرافتخارترین کشورها در زمینه مدیریت این ویروس ، درخشید و مرگ ما هنوز به دو رقمی رسیده ایم. “ما به سمت یک کشته تلفات یک روزه پیش می رفتیم که خوزستان و ویروس جهش یافته برنامه های ما را مختل کرد.

وزیر بهداشت گفت: “به عنوان آخرین سخنان من در سال 1999 ، باید بگویم که راز مدیریت این بدبختی زنان در درجه اول لطف خدا به مردم مومن ، مخلص و انقلابی بود و خداوند مردم شریف ما را تنها نگذاشت در این موقعیت. “

نمکی ادامه داد: تا زمانی که نماز نیمه شب مادر شهید و آه دلخراش قطع کننده ستون فقرات ادامه داشته باشد ، هیچ عاملی به این زمین آسیب نمی رساند. همچنین بدون حمایت ، راهنمایی و مشاهده مقام معظم رهبری ، مدیریت این فضا برای من و همکارانم امکان پذیر نبود.

وی گفت: مقام معظم رهبری بارها فرموده اند كه تمام اصول ستاد سپاه ملی لازم الاجرا است و من از آنها پیروی می كنم. همچنین حضور پررنگ نیروهای مسلح در این روزها کمک زیادی به ما کرد و انگیزه و آرامش ما را فراهم کرد.

تجربه سالها حفاظت مقدس رمز موفقیت ما در بحران کرونا بود

وزیر بهداشت تأکید کرد: حضور سردار سلامی در روزهای اول کرونا مرا تشویق کرد. ما در مدت 50 روز 60٪ از مرگ و میر خود را کاهش دادیم و در کمتر از دو ماه توانستیم از وارد کننده تجهیزات تنفس مصنوعی ، ماسک و غیره به تولید کننده و صادر کننده تبدیل شویم ، آماری که در هیچ کجای دنیا دیده نمی شود .

نمکی گفت: “علاوه بر حوادث طبیعی مکرر ، ما دشمنان قسم خورده و ویروس های جدیدی داریم و این روزهای سخت برای ما تجربه شده است.” یکی دیگر از عوامل موفقیت ما در بحران کرونا ، کسب تجربه از سالها دفاع مقدس بود که توانستیم با اقدامات مشابه بسیج آن را مدیریت کنیم. ابتدا سنگرهایی را برای مقابله با ویروس برپا کرده و سپس با بهترین تجهیزات به جنگ سردار شهید قاسم سلیمانی برای مبارزه با این ویروس رفتیم.

وی گفت: “مهمترین عامل موفقیت ما حمایت از افرادی است که در بحران اقتصادی و مشکلات مالی در بحران کرونا به ما کمک کردند.” همچنین شیوه مدیریت جهادی مسئولان تحت رهبری در کنترل بیماری بسیار مثر بود.

واکسن “سپند” وزارت دفاع روز سه شنبه رونمایی می شود

وزیر بهداشت اظهار داشت: در زمینه سیستم بهداشتی ، وقتی برادرانم در سپاه می گویند هر وقت خواستید بیمارستان سیار را با تمام تجهیزات برای افراد شریف تهیه کنید ، من تشویق می شوم.

نمکی گفت: من در مورد واکسن حرف های زیادی برای گفتن دارم و صبح روز سه شنبه این هفته وزارت دفاع از برخی واکسن های تاج ملی یعنی واکسن سپند رونمایی می کند تا مردم دنیا از افتخارات ما و پیشرفت ما آگاه شوند. “

وی اظهار داشت: ما به عنوان سربازان كوچك در سیستم بهداشت از این برادری با فرماندهان و نگهبانانی كه همیشه در سیل ، زلزله و جنگ به مردم خدمت می كنند خوشحال هستیم.

انتهای پیام /

دکمه بازگشت به بالا