اجتماعی

قرارداد خرید ۲ میلیون واکسن کرونا از روس‌ها/واردات از سایر منابع معتبر در دستورکار وزارت بهداشت

رئیس سازمان غذا و دارو در تشریح جزئیات واردات اولین محموله واکسن کرونا روسیه ، وضعیت تزریق این واکسن و میزان واردات آن را تشریح کرد.

به گزارش باراناخبر ، دکتر. محمدرضا شن ساز در مورد جزئیات واردات واکسن کرونا از روسیه گفت: خوشبختانه اولین محموله واکسن کرونا به جمهوری اسلامی ایران وارد شد و همکاران ما آن را در گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) تحویل گرفتند. واردات این محموله نوعی شروع بود. اولین محموله وارد می شود و از این پس قرارداد واردات محموله های دیگر از روسیه اجرا می شود. کاملاً طبیعی است که گروه هایی که در حال حاضر در اولویت هستند ، واکسن را به عنوان اولین گروه هایی که واکسن دریافت می کنند ، دریافت کنند.

معامله ایران با روسها واردات 2 میلیون واکسن تاج

وی گفت: “محموله بعدی واکسن به زودی خواهد رسید.” در کل ، قرارداد ما با طرف روسی برای دریافت واکسن Sputnik وی دو میلیون واکسن است. البته ، ما منابع معتبر دیگری را که شناسایی شده اند و همچنین شرکت هایی را که می توانند تعداد زیادی واکسن ویروس کرونا را در کشورهایی مانند چین ، هند و کوبا تولید کنند ، در نظر می گیریم. ما یک کار مشترک با کوبا در زمینه تولید واکسن داریم ، این در دستور کار ما است.

وی در ادامه گفت که واکسن کرونا باید در هر دو زمان و در هر دو زمان به طور همزمان تزریق شود و این اولین محموله واکسن وارداتی از هر 10 هزار نفر است. مابقی سبد منابع وارداتی پذیرفته می شود تا تولید داخلی ما در حجم و تعداد مورد نیاز حاصل شود ، ما ادامه خواهیم داد ، البته بار اصلی در زمینه تهیه واکسن از منابع داخلی خواهد بود.

شرایط ورود واکسن کرون به ایران

وی گفت: “محموله های بعدی طبق برنامه اعلام شده ظرف یک یا دو هفته آینده می رسند و آنها را قبل از پایان سال تحویل خواهیم گرفت. البته ما برای وارد کردن واکسن کرون روسیه تنها در دستور کار نیستیم.” Shanesaz منابع معتبر دیگری نیز وجود دارد که شناسایی کرده ایم. منابعی که قادر به انجام آزمایشات بالینی مرحله سوم بودند و در مکانهای معتبر و معتبری غیر از کشور سازنده مورد استفاده قرار گرفتند. این منابع در سبد واردات ما نیز وجود دارد.

وی افزود: واردات از كاكس نیز در برنامه واردات ماست. مطمئناً اگر كاكس می توانست اقلام را در مدت زمان كوتاهی به ما تحویل دهد ، ما این كار را می كردیم ، اما از آنجا كه ظاهراً چنین نیست ، ما نمی توانیم برای یکی دو ماه آینده. “برای افتتاح محموله حساب از ابتدا پیش بینی شده بود که اگر در این رابطه فاصله زمانی وجود داشته باشد ، همه تخمهای ما در یک سبد نخواهند بود و به همین دلیل وزیر بهداشت شخصاً تمام راه ها و منابعی را که می تواند واکسن را تأمین کند فراهم کرد. او آنها را دنبال كرد.

چرا واکسیناسیون ویروس کرونا در برخی کشورها زودتر آغاز شده است؟

شن ساز گفت: در حالت اول ، ما از منابع معتبر واردات خواهیم کرد. هموطنان ما باید بدانند که بسیاری از کشورهای دیگر در آزمایشات بالینی مرحله سوم شرکت کردند ، اما ما این اجازه را ندادیم. در سطح ملی ، ما تصمیم گرفتیم از مطالعات انجام شده در کشورهای دیگر استفاده کنیم و واکسن را بر روی هموطنان آزمایش نکنیم. البته اگر می خواستیم وارد آزمایشات بالینی مرحله سوم شویم ، می توانستیم سریعتر واردات را انجام دهیم ، اما تصمیم بر این شد که همه آزمایشات در محل تولید و خارج از کشور انجام شود و پس از مطمئن باشید .

وی تأکید کرد: در هر صورت منبع منبعی قابل اعتماد است و خوشبختانه هم از نظر ایمنی و ایمنی و هم از نظر ایمنی و سلامت محصول مورد تأیید قرار گرفته است و مجله “لانست” اسنادی را به عنوان یک نشریه معتبر. ما قبلاً همه این اطلاعات را از سازمان غذا و دارو دریافت کرده بودیم و همه اسناد را نیز در اختیار داشتیم و کمیسیون حقوقی آن را بر اساس این اطلاعات تأیید کرد. خوشبختانه ، انتشار آن در The Lancet نیز ممکن است در اقناع علل سو raised ظن های مطرح شده. در غیر این صورت ، ما قبلاً همه این اطلاعات را به دست آورده بودیم و بر این اساس تصمیم گرفتیم از این منبع به عنوان واردات استفاده کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو همچنین گفت: نکته مهم در واردات این است که شرایط حمل و نقل برای واردات برای ما بسیار مهم است. با این حال ، منبعی مانند Pfizer به دمای حداقل منهای 60 درجه زیر صفر نیاز دارد ، اما ما منابعی را انتخاب کردیم که دمای زیر منفی 20 درجه داشته باشد ، مانند همان واکسن روسی که به راحتی با فریزرهایی که در آزمایشگاه داریم ذخیره می شود. خوشبختانه این محموله رسیده است.

تلاش برای ثبت واکسن تاج در سیستم T-Tech

وی در مورد اولین دریافت کنندگان واکسن کرونا در کشور گفت: “اولویت ها توسط معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام شد که شامل کادر پزشکی ، افراد مسن ، بیماران خاص و غیره است و بر اساس آن ، واکسن تزریق خواهد شد “. سعی می کنیم اطمینان حاصل کنیم که در سیستم T-Tech ثبت شده است تا همه بدانند کدام یک از این واکسن ها را دریافت کرده اند. از این پس ، از شایعات یا احتمالاً برداشتن این واکسن ها از شبکه توزیع رسمی جلوگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا