بین الملل

واشنگتن‌پست: رهبر فعلی داعش جاسوس آمریکا بوده است

بر اساس گزارش های محرمانه بازجویی ، فرد بازداشت شده به شماره 0601010-01 به عنوان زندانی نمونه ای شناسایی شده است كه با نیروهای آمریكایی كه وی را در عراق در سال 2008 دستگیر كرده بودند ، همكاری می كرد و غالباً آنها را مطلع كرده و اطلاعاتی را در مورد رقبای داخلی خود ارائه می داد. که اکنون نزد آمریکایی ها به داعش معروف است.

واشنگتن پست گزارش داد ، بر اساس اسناد فاش شده ، تعدادی از اسناد طبقه بندی شده مربوط به بازجویی از رهبر فعلی داعش ، که در سال 2008 توسط نیروهای آمریکایی در عراق اسیر شد ، منتشر شده است. بازرسان آمریكایی با اطلاعات دقیق در مورد نحوه استقرار مقرهای مخفی داعش و اشغال مناسب دفتر.

این اسناد همچنین نشان می دهد که فرد بازداشت شده همچنین اطلاعاتی در مورد ابو قصورا ، فرمانده دوم داعش و پیام رسان شخصی وی در اختیار بازجویان قرار داده و چند هفته بعد ، نیروهای آمریکایی در حمله به شهر موصل به ابو قصورا حمله کرده اند. آنها عراق را کشتند.

در ادامه این گزارش آمده است كه زندانی داعش كه به عنوان جاسوس آمریكایی در یك زندان عراق فعالیت می كرد ، ابو ابراهیم الهاشیمی القریشی ، رهبر فعلی داعش است.

در یک گزارش محرمانه درباره بازجویی از یک رهبر داعش در سال 2008 که به عنوان جاسوس آمریکایی خدمت می کرد ، آمده است: “به نظر می رسد که این زندانی در هر جلسه بیشتر و بیشتر همکاری می کند.”

در اسناد فاش شده ، نام واقعی رهبر فعلی داعش ، “امیر محمد سعید عبدالرحمن المولا” ذکر شده است و در مورد وی نوشته شده است: “زندانی اطلاعات زیادی را به افراد مرتبط با داعش ارائه می دهد”.

به گزارش واشنگتن پست ، این اسناد که به عنوان بخشی از یک مطالعه آکادمیک منتشر شده است ، به مقامات آمریکایی کمک کرده است تا بیوگرافی رهبر فعلی داعش را که پس از مرگ ابوبکر البغدادی ، رهبر سابق داعش در اکتبر 2019 به عنوان رهبر داعش انتخاب شد ، بدست آورند. برای بردن بود.

براساس این گزارش ، گرچه نیروهای آمریکایی در ابتدا در مورد هویت واقعی رهبر جدید داعش شک داشتند ، اما بعداً نتیجه گرفتند که وی همان ملا بود که با بازرسان آمریکایی در زندان کار کرده بود.

رهبر فعلی داعش در اواخر سال 2007 یا اوایل سال 2008 توسط نیروهای آمریکایی دستگیر شد و مورد بازجویی های زیادی از سوی نیروهای آمریکایی قرار گرفت. اگرچه تاریخ دقیق آزادی وی مشخص نیست ، اما اسناد بازجویی در ژوئیه 2008 به پایان رسید و ملا در آن زمان همکاری را متوقف کرد. او منتظر بود تا به خاطر اطلاعات بزرگی که به آمریکایی ها داده جایزه دریافت کند.

واشنگتن پست گزارش داد آنچه از این گزارش ها مشخص است این است که ملا در اوایل سال 2008 حداقل به مدت دو ماه رویای محققان بوده است ، و هویت رهبران تروریست ها و طرحی را برای دستیابی به آنها و حتی از طریق تلفن خود در اختیار بازپرس قرار داده است. این کتاب شماره تلفن 19 مقام داعش و درآمد آنها را در اختیار آمریکایی ها قرار داده است.

براساس این گزارش ، ایالات متحده معتقد است که رهبر داعش در حال حاضر در عراق یا سوریه مخفی شده است ، از آنجا که یک سری حملات را انجام می دهد ، از جمله حمله به پایگاه های نظامی و مقامات دولتی و قبیله ای.

به گزارش واشنگتن پست ، مقامات آمریکایی هشدار داده اند که این سیب اگرچه ضعیف شده است اما همچنان توانایی جمع آوری پول و گرفتن اسلحه و جذب نیرو در شرق سوریه را دارد و هنوز هم می تواند خطرناک باشد.

23311

دکمه بازگشت به بالا