بین الملل

انتقاد سفیر روسیه در آمریکا به تحریم‌های واشنگتن علیه ۳ شرکت روس

سفیر روسیه در ایالات متحده تحریم های واشنگتن علیه سه شرکت روسی را “تبعیض آمیز” با هدف تضعیف قدرت اقتصادی آنها خوانده است.

به گزارش باراناخبر ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک ، آناتولی آنتونوف ، سفیر روسیه گفت که سه شرکت OJSC Elekon ، Aviazapchast و Nilco Group تحت محدودیت های جدید آمریکا قرار گرفته اند. همانطور که قبلاً توسط وزارت خارجه آمریکا گزارش شده بود ، این مجازات ها در قانون منع گسترش سلاح های کشتار جمعی علیه ایران ، کره شمالی و سوریه پیش بینی شده است. ایالات متحده تعامل آژانس های دولتی ایالات متحده با چنین شرکت هایی را ممنوع کرده و اجازه انتقال کالاهای تحت کنترل صادرات به آن کشورها را می دهد.

آنتونوف در بیانیه ای در صفحه فیس بوک سفارت روسیه گفت: “این یک مرحله تبعیض آمیز دیگر توسط واشنگتن است که از تحریم ها به عنوان ابزاری اساسی در مسیر سیاست خارجی خود استفاده می کند.”

به گفته آنتونوف ، چنین رویکرد غیرسازنده و اقدامات یک جانبه واشنگتن به جو سالم تری در روابط روسیه و آمریکا کمک نمی کند.

دیپلمات افزود: “این اقدامات غیرقانونی است زیرا هیچ کشوری حق ندارد همکاری تجاری و سرمایه گذاری بین روسیه و سایر اعضای جامعه جهانی را محدود کند.”

وی از شرکای آمریکایی خواست که رفتارهای نادرست و ادعاهای بی اساس خود را کنار بگذارند و از نظر سیاسی و دیپلماتیک اقدام کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا