بین الملل

هیئتی فرانسوی ـ آمریکایی برای بررسی بحران لبنان به عربستان می‌رود

سفارت فرانسه در بیروت اعلام کرد که مقامات لبنانی در فرانسه و ایالات متحده برای بررسی بحران سیاسی لبنان به عربستان سعودی سفر می کنند.

به گزارش باراناخبر ، به نقل از خاورمیانه ، سفارت فرانسه در بیروت اعلام کرد که مقامات امور لبنان در فرانسه و ایالات متحده آمریکا برای مطالعه بحران سیاسی لبنان فردا (پنجشنبه) به عربستان سعودی سفر می کنند.

در بیانیه رسمی سفارت آمده است که دیدار مقامات در زمانی صورت می گیرد که مردم لبنان با کمبود و افزایش شدید قیمت کالاهای اساسی روبرو هستند.

در این بیانیه افزوده شده است که نماینده فرانسه در مورد اهمیت تشکیل یک دولت قابل قبول و موثر در لبنان به منظور اجرای اصلاحات لازم با مقامات سعودی گفت وگو خواهد کرد.

براساس این بیانیه ، فرانسه و ایالات متحده خواهان افزایش فشار بر مقامات لبنانی برای یافتن راه حلی برای بحران در این کشور هستند.

علی رغم اینکه حدود 11 ماه از استعفای دولت حسن دیاب پس از انفجار بندر بیروت می گذرد ، نیروهای سیاسی لبنان نتوانسته اند در مورد تشکیل دولت جدید در این کشور به توافق برسند.

روز گذشته ، حسن دیاب ، رئیس دولت لبنان برای پیشبرد امور لبنان ، گفت که از قبل برای همه روشن است که لبنان در آستانه سقوط کامل است و هشدار داد که فروپاشی کشورهای خارجی را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی در ملاقات با سفرای خارجی در بیروت ، از جامعه جهانی خواست که به نجات لبنان کمک کنند و گفت تنها چند روز تا شیوع اجتماعی در لبنان باقی مانده است.

دیاب تأکید کرد که لبنان وارد یک تونل بسیار تاریک شده و مشکلات آن به یک سطح فاجعه بار رسیده است.

وی از همه کشورهای دوست و برادر لبنان خواست که در کنار مردم لبنان بایستند.

نخست وزیر مستعفی لبنان با تأکید بر اینکه بارها گفته شده که هر گونه کمک به لبنان منوط به اصلاحات اقتصادی و مالی است ، افزود: وضعیت لبنان به مرحله ای رسیده است که کمک مشروط برای تشکیل دولت زندگی مردم لبنان را به خطر می اندازد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا