بین الملل

تایمز: تعداد نیروهای حزب‌الله لبنان از ارتش انگلیس بیش‌تر است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین باراناخبر ، “سید حسن نصرالله” دبیرکل حزب الله “در یکی از آخرین سخنرانی های خود تعداد نیروهای حزب الله لبنان را 100 هزار نفر اعلام کرد.

روزنامه انگلیسی تایمز در گزارشی با اشاره به تعداد نیروهای حزب الله لبنان نوشت که اگر سخنان سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در مورد تعداد نیروهایی که اعلام کرده درست باشد، یعنی تعداد نیروهای حزب الله از ارتش لبنان و حتی بیشتر از آن. بنابراین از ارتش انگلیس

این نشریه نوشت برخی از کارشناسان گفته اند که 100000 سرباز پیشنهادی دبیرکل حزب الله لبنان شامل نیروهای ذخیره و حتی کسانی است که هیچ تجربه ای در زمینه جنگ ندارند و دوره های آموزشی را به پایان نرسانده اند.

اما مهند حاج، کارشناس بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی، گفت که این رقم معقول است، زیرا شامل تمام نیروهای ذخیره و کسانی می‌شود که قبلاً آموزش دیده‌اند، اما شامل کسانی می‌شود که تجربه یا آموزش جنگی ندارند.

تایمز نوشت: شکی نیست که حزب الله لبنان با حمایت ایران قدرت بزرگی ایجاد کرده است و دیگر گروه های لبنانی از جمله ارتش لبنان از نظر تعداد و تجهیزات برابر با حزب الله نیستند.

این نشریه انگلیسی ادامه داد: حزب الله لبنان در حالی که اصرار دارد نیروهایش از تمام قبایل لبنان در برابر اسرائیل دفاع می کنند، در واقع مانع بزرگی برای دولت لبنان است زیرا گروهی است که بر این کشور مسلط است. او تجربیات زیادی در جنگ در طول جنگ در سوریه به دست آورده است.

بر اساس این گزارش، ارتش لبنان که توسط آمریکا، انگلیس و فرانسه آموزش می بیند، رسما کمتر از 85 هزار نیرو دارد و به دلیل بحران اقتصادی پیش روی لبنان، پرداخت این تعداد با مشکلاتی همراه بوده است. .

سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان چند روز پیش در سخنانی با بررسی تحولات لبنان و منطقه و نقش حزب القوات القوات لبنان در جنایت اخیر بیروت گفت: زیرا ساختار نظامی حزب الله شامل 100000 نیرو … ما برای اولین بار تعداد نیروهای رزمی خود را اعلام کردیم; نه برای تهدید، بلکه برای جلوگیری از جنگ داخلی… حزب الله یک عامل مثبت برای مسیحیان است و نه تهدیدی برای آنها… و من باید به رئیس قوا بگویم که محاسبات شما اشتباه است. “مانند دیگر جنگ های خود ، شما اشتباه کرده اید و باخته اید.” (جزئیات بیشتر)

به تازگی ، فرمانده جبهه داخلی رژیم صهیونیستی ، اوری گوردین ، ​​در مصاحبه ای هشدار داده است که اگر روزی اسرائیل با حزب الله لبنان درگیر شود ، باید انتظار داشت که روزانه 2000 موشک هدف قرار گیرد.


صهیونیست ها از توانایی های موشکی حزب الله لبنان می ترسند

این مقام صهیونیستی افزود: شهرهای جنوبی تل آویو و اسد شاهد بیشترین تعداد پرتاب موشک از زمان تشکیل اسرائیل در آخرین جنگ در نوار غزه بوده اند.

گوردین افزود: در صورت درگیری یا جنگ با حزب الله، ما انتظار داریم که روزانه حداقل پنج موشک از لبنان به سمت اسرائیل شلیک شود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/.



این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا