همکاری اصناف و بازاریان مانع از مرگ ۷ هزار و ۵۰۰ نفر شد

دکتر. علیرضا رئیسی در برنامه شب اصلی باراناخبر با تشکر از همه مردم ، مشاغل و اصناف پیرو پروتکل ها اظهار داشت: اکثر آنها در بیمارستان بستری شدند و 7 هزار و 500 مرگ دیگر داشتیم.

سخنگوی ستاد ملی کرونا با اشاره به مصوبات امروز ستاد ملی کرونا گفت: به گفته رهبران دانشگاه های علوم پزشکی ، ممنوعیت سفر یک شبه در کاهش بیماری بسیار مثر بوده است ، اما فقط محدودیت ها نیست. این فقط یک هشدار است. آنها می دانند که آنها سازگار هستند ، اکنون در تهران بعد از ساعت 9 شب و شروع محدودیت ها بیش از 80٪ سازگار هستند.

رئیسی با اشاره به تأثیر چرخه های خانوادگی در شیوع بیماری گفت: با توجه به تأثیر خوب محدودیت های ترافیکی در شب ، تصمیم بر این شد که این طرح در شهرهای زرد نیز اجرا شود.

وی افزود: همه پیشنهادات در مورد بازگشایی مدارس وجود داشت اما به دلیل بیماری ستاد با بازگشایی مدارس موافقت نکرد.

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت که او نگران ازدحام بیش از حد در حمل و نقل عمومی است. این موضوع با دستور رئیس جمهور در دستور کار شهرداری و مترو است.

رئیسی با اشاره به نتایج خوب پروژه های اجرا شده افزود: پنج هفته پیش تعداد بستری ها در روز به 3000 مورد در روز می رسید اما امروز 732 نفر در بیمارستان بستری شده اند.

سخنگوی ستاد ملی کرونا ابراز امیدواری کرد که با انجام آزمایشات و شناسایی بیماران ، اعمال محدودیت ها و پروتکل ها و اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی ، این بیماری رو به زوال باشد.

دکتر. رئیسی با بیان اینکه روزانه 60 هزار آزمایش سریع و PCR انجام می شود ، گفت: با توجه به کاهش مراجعه به بیماران سرپایی ، فرصت شناسایی بیماران و ناقلین بیشتر شده است و اکنون ما عمدتا از اطرافیان و بستگان افراد مبتلا “.

سخنگوی ستاد مرکزی کرونا با اشاره به جهش خاص ویروس در انگلیس و افزایش سرعت شیوع آن گفت: “این ویروس جهش یافته در ایران مشاهده نشده است. معاینه ژنتیکی بیماران ایرانی نشان داد که این اوج برای به دلیل ویروس جهش یافته. “

وی گفت: در هر صورت ، چه ویروس در ایران شیوع پیدا کند و چه ویروس جهش یافته در ایران شیوع یابد ، ما نمی توانیم کاری جز آنچه اکنون انجام می دهیم انجام دهیم و تنها راه حل این است که دقیق و کاملا مطابقت با پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی “.

رئیسی گفت: اگر مشاهده نکنیم با کوچکترین غفلت بیماری دوباره به اوج خود می رسد.

وی درباره واکسن گفت: حتی با وجود واکسن ، ما هنوز مجبور به مشاهده آن هستیم زیرا نیاز به واکسیناسیون برای همه افراد زمان می برد و همچنین کار واکسن نیز زمان می برد و اثر بخشی واکسن در هیچ کجای دنیا 100٪ نیست. اما یک واکسن خوب به ما کمک خواهد کرد.

سرپرست افزود: با این ویروس ، حدود 66 درصد از جمعیت باید از بین بروند و با ویروس جدید ، 80 درصد از جمعیت برای قطع زنجیره انتقال ایمن باشند.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا همچنین در مورد موارد و تجمع ها گفت: “در این زمینه ، ما باید نظر متخصصان در زمینه درمان و بهداشت را بپذیریم و پروتکل را دنبال کنیم. هر جلسه ای در فصل باعث دردسرهای زیادی خواهد شد. وقتی فضاها بسته می شوند سرد “. پروتکل در این زمینه این است که باید از جلسات اجتناب شود ، جلسه خود خلاف پروتکل است ، در مناطق قرمز جلسه نباید بیش از 15 نفر باشد ، در مناطق نارنجی بیش از 20 نفر و در مناطق زرد نباید باشد بیش از 30 نفر. فاصله حداقل 4 متر را رعایت کنید.

دکتر. رئیسی تأکید کرد: “به دلیل فصل سرما ، 2 ماه حساس پیش رو داریم و هنوز 173 نفر در روز داریم. ما یک نفر را از دست می دهیم که واقعاً نباید این اتفاق بیفتد و باید به صفر برسد ، بنابراین همه ما باید این موارد را مشاهده کنیم ، مگر اینکه این شکل از بیماری دوباره به اوج خود برسد.

دکمه بازگشت به بالا