عمومی

۹۰۰ هزار دز واکسن کرونا در آذربایجان غربی تزریق شده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، جواد آقازاده شامگاه جمعه در جلسه هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی افزود: 631 هزار نفر از آنها اولین دوز واکسن کرونا و 281 هزار نفر دریافت کردند. دوز دوم را دریافت کرد

وی با بیان اینکه با ورود واکسن کرونا به کشور ، هیچ مشکلی در تأمین واکسن در هفته های آینده نداریم ، گفت: استان آذربایجان غربی از نظر پرسنل تزریق واکسن و مراکز واکسیناسیون مشکلی ندارد.

آقازاده ادامه داد: استان آذربایجان غربی با چهار کشور ترکیه ، ارمنستان ، عراق و آذربایجان هم مرز است که این استان در موارد بیماری ها از جمله بیماری های کرونری قلب از این کشورها تأثیر می گیرد.

وی گفت: در زمان شیوع بیماری عروق ویروس کرونا قلب ، کنترل مرزها به خوبی انجام می شود تا در صورت لزوم ، مرزها به موقع بسته شوند و در صورت تردد مسافران ، قبل از تردد ، آزمایش PCR انجام شود که در نهایت از شیوع آن جلوگیری می شود. بیماری. “کرونا از مرز دیگر استان عبور کرد.

آقازاده افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان دارای 18000 پرسنل است که 375 نفر از آنها اعضای هیئت علمی و 15000 نفر از اعضای هیئت علمی ، 1250 شرکت و هزار و 158 شرکت خدمات هستند. آنها مشاغل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان آذربایجان غربی افزود: یکی از مشکلات استان آذربایجان غربی جذب هیات علمی دائمی است و آنچه اخیراً اتفاق افتاده این است که نیروهای متخصص در حال ترک پزشکی هستند. و توسط بخش خصوصی استخدام شده است “.

وی در ادامه گفت: کار مثبتی که در دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود ، جذب دستیاران پژوهشی به مراکز تحقیقاتی است تا استادیارهای جذب شده پس از طی چند مرحله در ادارات آموزش و پرورش جذب شوند.

آقازاده در مورد پذیرش دانشجوی خارجی یا بین المللی ، همکاری با چهار کشور را از مزایای استان آذربایجان غربی دانست و یادآور شد: به دلیل مجاورت با کردستان عراق و عراق ، اکثر دانشجویان خارجی پذیرفته شده عراقی هستند. دو مورد از آنها وجود داشت که در سال 1998 به 42 نفر ، در سال 1999 به 146 نفر و در 1400 به 190 نفر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه دانشجویان بین المللی ارزش های کشور ما را از طریق آموزش هایی که دریافت کرده اند به کشورهای همسایه منتقل می کنند ، گفت: ارومیه.

آقازاده تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی با احداث خانه های بهداشت محرومیت را برطرف کرد ، بنابراین 180 خانه بهداشت در طول یک سال ساخته و به بهره برداری رسید که این مسئله جهادی بود.

وی افزود: 600 هزار نفر از جمعیت حومه شهر که نه به شهر و نه به روستا تعلق داشتند ، با ایجاد مراکز جامع خدمات درمانی تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار گرفتند.

آقازاده یادآور شد: سه میلیون و 478 هزار نفر تحت پوشش سیستم شبکه هستند و یکی از مزایای استان آذربایجان غربی در زمان شیوع بیماری ویروس کرونا قلب دسترسی از طریق PHC بود که همکاران از طریق سیستم مبتنی بر محله برای کنترل جمعیت از آنها استفاده کردند. پوشش

دکمه بازگشت به بالا