علمی و پزشکی

۲۵۰ هزار دوز واکسن کرونای چینی امروز وارد کشور می‌شود/ گروه‌های جدیدی که تا پایان سال واکسینه می‌شوند

به گزارش شفاف ، علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی ضد تاج تاج در حاشیه جلسه ستاد ملی ضد تاج تاج اظهار داشت: تاریخ ورود 4.2 میلیون دوز واکسن کرونا از سبد کاکس اعلام می شود امروز یا فردا

شروع واکسیناسیون کرونا ویروس در گروه های جدید

سخنگوی ستاد ملی کرونا درباره برنامه واکسیناسیون علیه کوید 19 گفت: پنجشنبه گذشته با حضور وزیر بهداشت در آسایشگاه کهریزک ، واکسیناسیون گروه جدید را آغاز کردیم. در این دوره جدید ، افراد ساکن در خانه های سالمندان و افراد دارای معلولیت جسمی و ذهنی در مراکز مراقبت در سراسر کشور ، قربانیان جنگ شیمیایی بیش از 50، و به ویژه جنگ تنفسی و حمام در صومعه واکسینه می شوند.

رییسی افزود: علاوه بر این ، واکسیناسیون کارکنان بخش مراقبت ویژه و بخش ویژه عروق کرونا ویروس ، بخشهای بیمارستان کوئید ، آزمایشگاههای انجام دهنده کوئید ، مراکز منتخب کوئید در بخشها و بخشهای بهداشتی و اورژانسهای بیمارستان در این مرحله واکسینه شده و غیره. امیدوارم قبل از پایان سال واکسیناسیون گروه های پرخطر را که 1.3 میلیون نفر را شامل می شود آغاز کنم و مرحله اول را تا آوریل واکسینه کنم. بقیه واکسیناسیون ها طبق سند ملی واکسیناسیون مصوب ستاد ملی به تدریج انجام می شود.

ایالت تاج در اروپا و ایالات متحده

سخنگوی ستاد تاجگذاری ملی با اشاره به جلسه ستاد تاجگذاری ملی به ریاست رئیس جمهور و سایر اعضا درباره وضعیت بیماری عروق کرونا ویروس قلب در جهان گفت: وضعیت بیماری عروق کرونا ویروس قلب مطلوب نیست و تا 114 میلیون نفر در سراسر جهان آنها از بیماری عروق کرونا ویروس قلب رنج می بردند و متأسفانه بیش از 2.5 میلیون نفر جان خود را از دست دادند. در همین حال ، ایالات متحده سهم بسیار بالایی از مرگ و میر را دارد ، با بیش از 520،000 تاج فقط در ایالات متحده ، و در اروپا تقریباً شماره یک مرگ و میر تاج است.

وی افزود: بنابراین محدودیت های شدیدی در کشورهایی مانند ایتالیا ، فرانسه ، آلمان و انگلیس اعمال شده است ، ویروس جهش یافته که از انگلیس آغاز شد ، در سراسر اروپا گسترش یافته است و در انگلیس می توان گفت تاج انگلیس جایگزین ویروس می شود “ووهان بوده است. لازم به ذکر است که سیستم مراقبت های بهداشتی انگلیس و سیستم مراقبت های بهداشتی آلمان بسیار قوی هستند ، اما آنها در برابر ویروس به زانو در آمدند.

روند رشد تاج در خوزستان و چهارمحال و بختیاری

سخنگوی ستاد ملی کرونا درباره وضعیت بیماری کرونا ویروس قلب در کشور گفت: “در سطح ملی ، اگرچه روند بیماری تقریباً پایدار است ، اما استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری از استانهایی هستند که بیماری در حال افزایش است. در اهواز ، آبادان و برخی دیگر از شهرهای خوزستان ، گردش ویروس جهش یافته زیاد است و تعداد زیادی از افراد به عروق کرونا ویروس آلوده شده و میزان بستری شدن در آنها نیز زیاد است.

وی افزود: اقدامات خوبی در خوزستان آغاز شده و میزان انطباق با دستورالعمل های دزفول و شادگان نسبت به قبل بهبود یافته است و به نظر می رسد كه روند رشد بیمار تا حدودی كنترل می شود همچنین اقدامات خوبی نیز در این زمینه انجام شده است “و هر روز 12000 آزمایش فقط در خوزستان انجام می شود. در محل ، روزانه بیش از 100000 آزمایش انجام می شود که می تواند به تشخیص زود هنگام بیماران و اطرافیان کمک کند.

11 شهر هنوز در ایالت سرخ کرونا قرار دارند

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: در حال حاضر در خوزستان ، 11 شهر سرخ اهواز ، آبادان ، بندرماهشهر ، خرمشهر ، دزفول ، دشت آزادگان ، رامهرمز ، شادگان ، شوشتر ، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند و امیدوارم که “می توانیم به این شهرهای قرمز برویم.

وی گفت: در سراسر کشور اکنون 32 شهر با رنگ نارنجی ، 251 شهر با زرد و 154 با آبی وجود دارد.

چند هفته باقی مانده را برای داشتن یک نوروز آرام رعایت کنید

معاون وزیر بهداشت در مورد انطباق با دستورالعمل های بهداشتی در کشور گفت: ما باید از نزدیک بر رعایت دستورالعمل ها نظارت کرده و این میزان را افزایش دهیم. چند هفته به عید نوروز باقی مانده است ، باید تحت نظارت دقیق و دقیق قرار بگیریم تا بتوانیم روزهای نوروز را با آرامش سپری کنیم.

وی ادامه داد: “ماهیت ویروس کرونا به گونه ای است که وضعیت چندان قابل پیش بینی نیست و به محض عدم رعایت دستورالعمل ها ، موجی از بیماری می تواند به شهرها ، استانها و کشورها سرایت کند. از طرف دیگر ، انگلیس ویروس جهش یافته بسیار چسبنده است “.

تشدید کنترل مرزهای غربی کشور با کمک هلال احمر

رییسی در مورد کنترل مرزها در کشور گفت: در مورد کنترل مرزها ، ستاد بحث و توافق کرد که نیروهای جمعیت هلال احمر برای کنترل مرزها به کمک نیروهای بهداشتی بیایند. در حال حاضر ، مرزهای غربی کشور بسته است و مرزها به شدت کنترل می شوند. امیدواریم بتوانیم مرزهای هوا ، زمین و آب را با دقت کنترل کنیم. گرچه ویروس جهش یافته در کشور شیوع یافته است ، اما به هر حال ما باید از شیوع بیشتر آن جلوگیری کنیم و راه حل شناسایی سریع بیماران و اطرافیان است.

وی خطاب به مردم گفت: ضمن تشکر و قدردانی از همه هموطنان که به خوبی رهنمودهای بهداشتی را رعایت می کنند امیدوارم دست به دست هم دهیم و بتوانیم طی هفته های آینده با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از شیوع بیماری در کشور جلوگیری کنیم و در نوروز. “به آرامی.

انتهای پیام /

دکمه بازگشت به بالا