اجتماعی

مراقب گفت‌وگوهایتان در بازی‌های آنلاین باشید

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای فرجا نسبت به کلاهبرداری از شهروندان در بازی های آنلاین هشدار داد.

سرهنگ علی محمد رجبی در گفت وگو با باراناخبر. وی با اشاره به تمایل برخی از کاربران فضای مجازی و گوشی های هوشمند به انجام بازی های آنلاین و گروهی گفت: افرادی که قصد انجام این گونه بازی ها را دارند باید مراقب باشند تا با رعایت نکاتی از احتمال سوء استفاده از اطلاعات شخصی و کلاهبرداری جستجوگران جلوگیری کنند. ..

وی با بیان اینکه سودجویان با حضور در محیط های چت آنلاین بازی به دنبال سوء استفاده از کاربران به ویژه کاربران جدید هستند، گفت: لازم است افرادی که این گونه بازی ها را انجام می دهند مراقب باشند اطلاعات و جزئیات خود را در هیچ کدام به اشتراک نگذارند. mode.در فضای چت این بازی ها برای دیگران فاش نکنید. افشای مواردی مانند اطلاعات هویتی، محل سکونت، شماره موبایل و غیره. می تواند فرصت هایی را برای سوء استفاده از سوی افرادی که به دنبال سود هستند، فراهم کند.

رجبی ادامه داد: همچنین کاربران این بازی ها باید مراقب باشند که با افرادی که در این محیط ملاقات می کنند، ملاقات حضوری نداشته باشند. گاهی افراد سودجو خود را با هویت دیگری معرفی می کنند و با حضور چهره به چهره در محل ملاقات می توانند اخاذی، دزدی و … را انجام دهند.

رئیس مرکز کشف و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس راهور فتایی فرجا ادامه داد: یکی دیگر از راه های جذب افراد در این فضا این است که از سایر کاربران بخواهیم نرم افزاری را نصب کنند یا از آنها بخواهیم بر روی یک اتصال خاص کلیک کنند، از انجام آن خودداری کنند. انجام این کار

وی همچنین با بیان اینکه عده ای در این فضا از سایر بازیکنان می خواهند در پیام رسان های دیگر گروه تشکیل دهند یا شبکه های اجتماعی آنها را دنبال کنند، گفت: کاربران به هیچ عنوان نباید با چنین درخواست هایی موافقت کنند زیرا امکان سوء استفاده از عکس های خصوصی و آنها وجود دارد. اطلاعات

هشدارهای بیشتر پلیس فتا:

کلاهبرداری تحت عنوان اخطار قضایی الکترونیکی

هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداران «متاورسی».

هشدار پلیس فتا درباره پیام های جعلی قطع برق

رجبی افزود: برخی افراد دیگر نیز در حوزه های بحث این بازی های آنلاین ادعاهایی مانند فروش ترفندهای بازی، ارتقا اکانت و … دارند و در این زمینه کاربران باید توجه داشته باشند که هرگز فریب این گونه ادعاها و ادعاها را نخورند. اجتناب از این افراد دوری کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا