حوادث

هشدار هواشناسی نسبت به تداوم بارش برف و باران

رایگان:

سازمان هواشناسی در خصوص ادامه سامانه بارشی از بعدازظهر امروز (8 دسامبر) تا بعدازظهر پنجشنبه (4 دسامبر) و بارش باران و برف در مناطق جنوبی ، وقوع رگبار و احتمال تگرگ امروز (8 دسامبر) برای استان های همدان ، مرکزی ، زنجان و قزوین ، یکشنبه (9 دسامبر) در غرب گیلان و سمنان ، در روز دوشنبه (10 دسامبر) برای استان های خراسان شمالی ، خراسان شمالی رضوی و بوشهر شمالی و سه شنبه (11 آذر) برای استانهای شمال خوزستان و چهارمحال و بختیاری پیش بینی کرده است.

شیوع این شرایط جوی در روز چهارشنبه (4 دسامبر) در استانهای خوزستان ، لرستان ، ایلام ، چهارمحال و بختیاری ، شمال کهگیلوبه و بویراحمد ، غرب اصفهان ، شمال فارس و شمال بوشهر ، کرمانشاه ، همدان ، مرکزی و جنوب قم ، زنجان ، قزوین ، البرز گیلان و پنجشنبه (4 دسامبر) در استانهای خوزستان ، لرستان ، مرکزی ، چهارمحال و بختیاری ، خراسان شمالی رضوی ، خراسان شمالی و گیلان دور از پیش بینی نیستند.

در این شرایط جوی احتمال طغیان معابر عمومی ، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و کانال ها ، لغزندگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی ، صاعقه و برق گرفتگی در کوه ها وجود دارد ، بنابراین سازمان های امدادی آماده شده برای جلوگیری از آسیب احتمالی توصیه می شود از ترافیک و توقف در کنار رودخانه ها و کانال ها خودداری کنید ، از وسایل گرمایشی و ایمنی در وسایل نقلیه استفاده کنید و از هرگونه کوه نوردی خودداری کنید.

به دنبال این هشدار ، با اشاره به بارش برف در جنوب آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، اردبیل و زنجان از اواخر امروز (8 دسامبر) تا بعد از ظهر یکشنبه (9 دسامبر): در این شرایط احتمال آبگرفتگی و لغزش جاده های عمومی ، لغزنده و در جاده های کوهستانی ، کولاک و کاهش دید در مسیرهای حمل و نقل یخبندان وجود دارد ، بنابراین برای جلوگیری از سفرهای غیر ضروری ، سازمان های امداد و نجات باید آماده باشند تا از آسیب احتمالی جلوگیری کنند ، برای بزرگراه ها آماده شوند برای تهیه تجهیزات برف روبی و برف روبی ، از تجهیزات گرمایشی و ایمنی استفاده کنید. وسایل نقلیه ، تنظیم دما و رطوبت در مزارع ، مرغداری ها و گلخانه ها توصیه می شود.

زنگ هشدار زرد همچنین به این معنی است که پدیده های جوی رخ می دهد که ممکن است در سفر و فعالیت های روزانه تداخل ایجاد کند. این هشدار برای افزایش آگاهی عمومی صادر شده است تا آنها آماده مقابله با پدیده های جوی باشند که کمی شدیدتر از حد معمول هستند. از طرف دیگر ، مقامات از این هشدارها مطلع هستند تا در صورت لزوم تدابیری اندیشیده شوند.

دکمه بازگشت به بالا