عمومی

نیازمند کار فرهنگی برای تغییر نگاه والدین به مقوله ازدواج هستیم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، قربانعلی یحیایی چهارشنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با خبر شبکه باران، با بیان اینکه تضاد قدرت بین خانواده و فرزندان مهم ترین دلیل تاخیر در ازدواج جوانان است، اظهار داشت: این تضاد قدرت بین خانواده و فرزندان است. طرد شدن تنشی ایجاد می کند که منجر به ازدواج های عجولانه یا فرار از ازدواج می شود.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گیلان به وجود شرایط سخت و آداب و رسوم سنگین قبل از ازدواج اشاره و تصریح کرد: شرایط و شرایط سخت ازدواج باعث می شود مراسم دوستی به دعوا تبدیل شود.

وی افزود: نظام خانواده باید آسان شود گر ازدواج و بخشی از کار فرهنگی و تربیتی برای این امر باید در خانواده باشد تا نگاه والدین به مقوله ازدواج تغییر کند.

جحجایی با اشاره به ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناختی توسط مراکز مشاوره قبل از ازدواج گفت: این مراکز که زیر نظر وزارت ورزش و سازمان نظام روانشناسی فعالیت می کنند بهترین مکان برای خانواده ها و جوانان است. به آن مراجعه کنید، و مردم باید بپذیرند که بهترین توصیه را افرادی می کنند که سال ها در آن بوده اند بار خوانده، مطالعه کرده آن ها هستند.

وی بیان کرد: مشاوران ازدواج با بررسی ویژگی های شخصیتی افراد، آگاهی جوانان را در ازدواج افزایش داده و باعث آشنایی بیشتر زوجین با یکدیگر می شود که این امر در افزایش سازگاری بین زوجین بسیار موثر است.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گیلان مقاومت والدین در برابر تغییرات زمان و جامعه را یکی از عوامل مهم تأخیر در ازدواج جوانان دانست و افزود: تا زمانی که والدین رفتار فرزندان خود را خلاف ارزش های خود قرار ندهند. و فرهنگ جامعه، وضعیت پیچیده باقی خواهد ماند. .

دکمه بازگشت به بالا