عمومی

اقدامات فرهنگی برای ترویج عفاف و حجاب گسترش یابد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، ناصر کوریزی چهارشنبه شب در سومین جلسه شورای اداری شهرستان دیلم گفت: امروز سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد مشهد علیه رفع حجاب است.

او تعطیلات این ماه را آرزو کرد آقای. بحث و جدل وی با گرامیداشت قیام مسجد گوهرشاد در سال 1314 گفت: روزی که مردم شعارهای ضد سلطنت و رفع حجاب سر دادند، از غارت ارزش های دینی در قالب رفع حجاب جلوگیری شد.

کشاورزی ادامه داد: خداوند متعال در آیه 59 سوره احزاب به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید که به همسران و دختران خود و زنان مؤمن بگو که خود را با حجاب بپوشانند که این امر نشان از اهتمام ویژه دین مبین اسلام به عفاف دارد. و حجاب عفاف و حجاب از اصول و مبانی اساسی اسلام است و همه ما باید در جهت احیاء و ترویج آن گام برداریم.

وی افزود: بحث عفاف و حجاب در اصل من میفهمم بیان شده است که این اصول شامل تدوین و ترویج منشور عفاف و حجاب، خدمات هنری، فرهنگی و تبلیغاتی عفاف و حجاب، حمایت از آثار و تولیدات فرهنگی و هنری عفاف و حجاب، خدمات مشاوره ای و مواردی از این قبیل است که اغلب جزو آثار فرهنگی هستند و اجباری نیست.

فرماندار شهرستان دیلم گفت: اسلام برای احکام اجتماعی احترام خاصی قائل است آه تو معتقد است که از آغاز اسلام تاکنون، زنان همواره وظایف و کاربردهای مهمی بر عهده داشته اند و از جایگاه والایی برخوردارند. مقوله عفاف و حجاب و تاکید بر آن نیز به دلیل جایگاه والای زن است.

ناصر کشواری تصریح کرد: در دستگاه های اجرایی حتی الامکان اتاق کارمندان زن و مرد تفکیک شود و این موضوع در حوزه بهداشت و درمان و در مناطقی که شرع مقدس به تفکیک جنسیتی دستور داده است اعمال شود.

لزوم توجه به امر به معروف و نهی از منکر

امام جمعه شهرستان دیلم با تبریک اعیاد ماه آقای. بحث و جدل گفت: متأسفانه امر به معروف و نهی از منکر فراموش شده است. آیات و احادیث و روایات فراوانی در کتب مختلف الهی و دینی در مورد امر به معروف و نهی از منکر داریم که بر آنها تأکید ویژه شده است. آه تو این تکلیف الهی را داده است.

حجت الاسلام اسدی افزود: عفاف دینی در همه ادیان الهی وجود داشته و مختص اسلام نبوده و نخواهد بود. در ایران باستان بر اساس کتیبه های موجود موضوع عفاف و حجاب به وضوح نمایان است و در این آثار هیچ زن بی حجابی را نمی بینیم.

سومین جلسه شورای اداری شهرستان دیلم با موضوع امر به معروف و نهی از منکر با موضوع عفاف و حجاب به سرپرستی ناصر کوریزی فرماندار شهرستان دیلم و با حضور خجسته الحجاب برگزار شد. اسلام اسدی، حجه جمعه شهرستان دیلم، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار، روسای بخشداری های شهرستان و روسای ادارات شهرستان برگزار شد.

دکمه بازگشت به بالا