عمومی

پرهیز از نگاه تک بعدی به مباحث فرهنگی در رشت – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، محمد حسین واثق کارگرنیا وی امروز (چهارشنبه) در جلسه کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر رشت با اشاره به اینکه حوزه مربوط به مسائل فرهنگی بسیار وسیع است ، اظهار داشت: گیلانی و رشت دارای فرهنگ اصیل و تمدن ثروتمند هستند.

وی تاکید کرد: این نگاه به فرهنگ ها و اقوام دیگر همیشه در این شهر و استان وجود داشته است ، اما این اولویت ها در قسمت هایی که وی از آن غفلت کرد ، باید تدابیری اتخاذ شود تا اصل وجود این سرمایه های فرهنگی آشکار شود.

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای رشت با تاکید بر اینکه تحصیلکردگان گیلان و رشت نیازی به فرهنگ سازی ندارند ، تصریح کرد: نهال فرهنگ این منطقه قرن ها پیش کاشته شد و به درختی بزرگ تبدیل شد که نیاز دارد آبیاری و حفاظت مناسب

کارگرنیا وی با انتقاد از برخی رویه ها در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در سال های اخیر گفت: دایره تغییر قابل قبول نیست و مدیران نباید فقط بر رویکردهای ترجیحی خود در مسائل فرهنگی تأکید کنند.

وی افزود: باید به همه حوزه ها اعم از فرهنگی ، هنری ، مذهبی ، اجتماعی و ورزشی یک دیدگاه حمایتی یکسان داشت.

رئیس شورای شهر رشت خاطرنشان کرد: دیدگاه مدیر سازمانی که مسئول فرهنگ است باید جامع باشد حوصله سر بر وی افزود: “یک مدیر فرهنگی باید از نگاه تک بعدی اجتناب کند.”

وی تاکید کرد: انتظار داریم شهردار رشت به این موضوعات توجه کند و در خصوص انتخاب رهبران فرهنگی با اعضای شورا به ویژه کمیسیون فرهنگی اجتماعی رایزنی کند.

دکمه بازگشت به بالا