اجتماعی

نظر کمیته علمی کرونا درباره “بازگشایی مدارس” و “مراسم اربعین”

دبیر کمیته علمی دولتی کووید 19 شرایط و توصیه های علمی برای بازگشایی مدارس و برگزاری پیاده روی اربعین را توضیح داد.

دکتر. عاطفه عابدینی در گفت وگو با باراناخبروی در خصوص بازگشایی مدارس در کشور گفت: موضوع بازگشایی مدارس یک تصمیم اجرایی است. به نظر ما ، اگر واکسیناسیون به سطح مناسب رسیده باشد ، سطح امنیت جامعه می تواند قبول کند که تعدادی از مراکز و فضاها بازگشایی می شوند. اما لازم است مخمر پنجم بررسی شود و جهش جدیدی نداریم. بنابراین هنوز برای گفتن قطعی هنوز زود است.

وضعیت واکسیناسیون کودکان

عابدینی در مورد واکسیناسیون دانشجویی نیز اظهار داشت: در حال حاضر واکسن هایی برای کودکان در جهان وجود دارد و چندین بستر تأیید شده در جهان وجود دارد. به عنوان مثال ، سینوفارم می تواند تا سه سالگی تزریق شود ، Pfizer دارای مجوز تزریق در نوجوانان است ، اما ما هنوز باید منتظر باشیم تا نتایج مطالعات بر روی این واکسن ها منتشر شود و سپس در این زمینه در ایران تصمیم گیری می شود. به واکسن پاستور را می توان تا 12 سال تزریق کرد ، اگرچه در حال حاضر در کوبا مجوز دارد.

برگزاری اربعین ؛ آره یا نه؟

وی در مورد مراسم اربعین درباره وضعیت کنونی کشور و عزیمت حجاج به عراق گفت: این موضوع بستگی به الگوی شیوع بیماری کوئید در عراق و ایران دارد و از این به بعد نمی توان درباره آن اظهار نظر کرد. بر.” تصمیمات همزمان با تلاش پروتکل ها تا جایی که ممکن است دنبال می شود.

عابدینی تاکید کرد: در عین حال توصیه مستمر ما رعایت پروتکل های بهداشتی است. بنابراین ، اکنون نمی توان صد در صد گفت که آیا مراسم اربعین برگزار می شود یا خیر. اما باید ببینیم اپیدمی چگونه پیش می رود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا