اجتماعی

نظر کمیته علمی کرونا درباره بازگشایی مدارس/ زمان آغاز واکسیناسیون سنین زیر ۶۰ سال

دبیر کمیته علوم ملی کوید 19 گفت که اظهار نظر در مورد بازگشایی مدارس به دلیل شرایط پیک پنجم خیلی زود است ، اما همچنین اعلام کرد که واکسیناسیون زیر 60 سال ممکن است طی دو هفته آینده آغاز شود.

در مصاحبه ای برای باراناخبر ، دکتر عاطفه عابدینی وی در خصوص نظر وزارت بهداشت در مورد بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: در حال حاضر هنوز دو ماه به فصل مدارس باقی مانده است و اظهار نظر در این باره هنوز زود است. به خصوص که دولت جدید خواهد آمد و می توان تصمیمات جدیدی گرفت اما به نظر می رسد با شرایط فعلی بهتر است در مورد بازگشایی مدارس صحبت نکنیم. اگر روند واکسیناسیون رو به جلو باشد ، انشاالله می توان برای بازگشایی مدارس تصمیم گرفت تا به عنوان پیک پنجم بررسی شود و واکسیناسیون بیشتر شود.

واکسیناسیون افراد زیر 60 سال احتمالاً طی دو هفته آینده آغاز می شود

عابدینی در مورد ادامه وضعیت واکسیناسیون پس از پایان واکسیناسیون به مدت 60 سال به بالا گفت: البته گروه های سنی طبق سند ملی واکسیناسیون ادامه خواهند داشت. در عین حال ، اگر تعداد واکسن های وارداتی و تولید داخلی ما به حداکثر برسد ، مشاغل حساس و پرخطر قطعاً از گزینه های واکسیناسیون هستند. خصوصاً در رابطه با مدارس ، معلمان و مشاغل پرخطر و … به نظر می رسد که ما قادر به پیشرفت هر دو گروه از نظر تعداد واکسن ها هستیم. طبق سند واکسیناسیون ، ما گروه های سنی را ارتقا می دهیم. البته در حال حاضر در دو یا سه استان افراد بالای 50 سال نیز واکسینه می شوند.

وی گفت: این به میزان واکسنی که تزریق شده و واکسینی که انجام می شود بستگی دارد و اگر به همین ترتیب پیش برود ، فکر می کنم ظرف دو هفته می توانیم زیر دو سال شروع کنیم.

وضعیت اخیر واکسن های “باراکات” و “پاستوکوف”

عابدینی همچنین در مورد وضعیت خط تولید واکسن برکت به باراناخبر گفت: با توجه به مواردی که باراکات به کمیته علمی گزارش می کند ، گزارشی در رابطه با ایجاد مشکل در خط تولید ارائه نشده است و روند تولید در حال انجام است.

وی همچنین درباره وضعیت واکسن پاستوکوکوس گفت: مجوز مصرف فوری واکسن پاستوکوکوس در ایران صادر شده است. طبق قانون ، برای همه واکسنهایی که ممکن است در فاز سوم نسبت متوسط ​​داشته باشند و ادعا می کنند عملکرد خوبی دارند ، که در مورد Pastococcus نیز اتفاق افتاد ، طبق فاز سوم که در کوبا اتفاق افتاد ، این پروانه مجاز بوده و اکنون می تواند در ایران فکر می کنم او بتواند به زودی 500000 دوز واکسن را به سیستم واکسیناسیون اضافه کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا