عمومی

تشکیل کارگروه ویژه بازگشایی مدارس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی باراناخبر ،

مسعود یونسیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، اظهار داشت: در جلسه امروز کمیته ملی علمی مقابله با کرونا گزارشی از تلاش دست اندرکاران بازگشایی مدارس و همچنین تجربیات سایر کشورها در این زمینه و اسناد یونیسف و بانک جهانی در مورد بازگشایی مدارس. “
وی افزود: کارگروهی در کمیته علمی مقابله با تاج گذاری کشور برای بررسی علمی بازگشایی مدارس به منظور تصمیم گیری در این زمینه و ارائه آن به مقامات مربوطه جهت تأیید و اجرا نهایی تشکیل شد.
دکتر. یونسیان با تاکید بر اینکه مدارس در جامعه فعال هستند ، تصریح کرد: ما باید قبل از بازگشایی مدارس به کنترل کامل شیوع تاجگذاری در جامعه برسیم.
یونسیان افزود: در زمینه بازگشایی مدارس ، ما باید انعطاف پذیر باشیم تا در صورت لزوم به آموزش مجازی بازگردیم.
وی افزود: آموزش مجازی نباید با بازگشایی مدارس بسته شود ، زیرا این آموزش قادر خواهد بود تاخیرهای ناشی از انفجار کرونا را جبران کند.
یونسیان گفت: “آموزش مجازی همچنین می تواند توسط دانش آموزان یا معلمان بیمار استفاده شود.”
وی افزود: دانش آموزان ، کارکنان و معلمانی که هنگام بازگشایی مدارس احساس بیماری می کنند ، باید بدون سختگیری گذشته در خانه بمانند تا بیماران نیز تشویق شوند در خانه بمانند.
دکتر یونسیان گفت: در شرایط کنونی ، مدارس تعطیل هستند و اگر مدارس بازگشایی شوند و برخی از افرادی که احساس بیماری می کنند در خانه بمانند ، وضعیت بهتر از تعطیلی همه مدارس است.
وی افزود: پوشش مناسب واکسیناسیون در جامعه ضروری است و خوشبختانه تاکنون 48 میلیون دوز واکسن برای اولین بار تزریق شده است که حدود 75 درصد از جمعیت بالای 12 سال را تشکیل می دهد و اگر این روند ادامه یابد در 20 روز آینده دوز دوم واکسن را مصرف کرده و همزمان یک دوز دیگر مصرف کنید.
وی گفت: ما به جای تاکید بر واکسیناسیون دانش آموزان ، بر واکسیناسیون در جامعه تأکید داریم. مشاهدات نشان می دهد که جامعه بزرگسالان بیشتر از دانش آموزان و کودکان از بیماری عروق کرونا ویروس قلب رنج می برند.
دکتر. یونسیان افزود: دانش آموزان در هنگام ابتلا به کرونا ویروس به میزان آنفولانزا مبتلا می شوند ، اما بیشترین آسیب عروق کرونا ویروس مربوط به افراد مسن است که احتمال عفونت آنها از طریق دانش آموزان بیشتر است.
دبیر کمیته اپیدمیولوژی گفت: واکسن یکی از قسمت های بسته مبارزه با بیماری کرون است که باید در کنار سایر اصول بهداشتی مانند فاصله گذاری اجتماعی و تهیه ماسک برای دانش آموزان نیازمند مورد توجه قرار گیرد.

دکمه بازگشت به بالا