اجتماعی

ابتلای افزایشی کودکان به کرونای دلتا / لزوم نگاه کارشناسانه به بازگشایی مدارس

رئیس مرکز پزشکی کودکان در مورد وضعیت کودکان مبتلا به دلتا بیماری کرونا توضیح داد و همزمان با بازگشایی مدارس گفت: انتظار می رود قبل از بازگشایی مدارس با کارشناسان بهداشت کودکان مشورت کنید. درخواست های بازگشایی مدارس باید در نظر گرفته شود

در مصاحبه با باراناخبر ، دکتر رضا شروین بدو وی در مورد وضعیت کودکان مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب در پنجمین قله گفت: شیوع کووید 19 در کودکان در حال افزایش است و تعداد بستری شدن در مرکز درمانی کودکان افزایش یافته است و یکی از بخش های کووید 19 ICU ما پر شده است ” البته ، ما هنوز از ظرفیت کامل بیمارستان برای خدمات مطلوب استفاده می کنیم.

دلتا ؛ نوع غالب در کودکان

او گفت که فشار غالب مانند هر جای دیگر شهر است و ما در کودکان نیز شاهد فشار دلتا هستیم. برای کووید 19 این افزایش است.

بادیه نشین ادامه داد: “ما در حال حاضر یک بخش کامل در Covid 19 در مرکز پزشکی کودکان و یک ICU با هشت تخت جداگانه داریم. ما همچنین دو بخش را برای Covid 19 با ظرفیت 30 تخت در نظر گرفتیم. البته بیمارستان ما به عنوان علمی مرکز اطفال در کشور ، باید اقدامات درمانی دیگری را علاوه بر کووید 19 انجام دهد. لازم به ذکر است که مشکلات اورژانسی کودکان و این نوع اقدامات به طور جداگانه ارائه شده است.

راه اندازی آزمایشگاه جامع کرونا اطفال در مرکز پزشکی کودکان

وی گفت: همچنین آزمایشگاه جامعی برای کودکان در مرکز پزشکی کودکان راه اندازی کرده ایم. بنابراین ما باید بین مشتریان کووید 19 و غیر کووید 19 تعادل ایجاد کنیم.

وی در مورد شدت بیماری کووید -19 در کودکان در نوع دلتا گفت: “شدت بیماری در کودکان هنوز زیاد افزایش نیافته است ، اما میزان انتقال بسیار بیشتر است.” در عین حال ، ما مرگ و میر زیادی در کودکان و کودکان بدون بیماری زمینه ای نداشته ایم ، اما کودکان مبتلا به بیماری زمینه ای و بیماری عروق بیماری کرونا قلب شدیدتر هستند.

نکاتی برای خانواده ها

وی خطاب به خانواده ها گفت: رعایت بهداشت تا حد امکان و جدی گرفتن نوع دلتا و عادی نشدن و اجتناب از هرگونه سفر غیر ضروری و استفاده مداوم از ماسک ها مهمترین مسائلی است که خانواده ها باید به وضعیت فعلی احترام بگذارند. در عین حال ، کودکان باید تا جایی که می توانند از ماسک استفاده کنند ، به جز در بیرون.

بدو با اشاره به موضوع بازگشایی مدارس گفت: پیش بینی می شود قبل از بازگشایی مدارس ، از متخصصان حوزه سلامت کودکان مشاوره گرفته شود و جلسات منظمی از کارشناسان و متخصصان برگزار شود. به حساب آوردن.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا