اجتماعی

وضعیت بازگشایی مدارس ایرانی خارج از کشور

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور درباره بازگشایی مدارس ایرانی در خارج از کشور توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش باراناخبر ، میترا تیموری در این باره اظهار کرد: وجود مدارس خارج از کشور از دیرباز برای ما بسیار مهم بوده است ، این دانش آموزان در محلی که زندگی می کنند هستند ؛ آنها باید با فرهنگ و ارزش های ایران آشنا شوند ، این مدارس ایجاد شده اند تا دانش آموزان و خانواده های آنها از این مدارس بهره مند شوند. درعین حال ، مدارس ، پایگاه های فرهنگی و ارزشهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور هستند و ما همیشه سعی می کنیم آنچه می توانیم انجام دهیم تا کیفیت این مدارس بالا باشد. از آنجا که دانش آموزان ما از تحصیل عقب نمی مانند و از طرف دیگر پرچمدار و نماد ما در سایر کشورها هستند و ما می خواهیم نمونه افتخار مردم ایران ، دانش آموزان ایرانی و معلمان ایرانی در سایر کشورها و همچنین دانش آموزان و دانش آموزان باشد. از کیفیت آموزش راضی باشید

وی افزود: در حال حاضر در 57 شهر در 37 کشور جهان مدرسه داریم. از این مدارس ، 65 مدرسه دولتی ، 12 مدرسه غیر دولتی و 4 مدرسه بین المللی است و تا کنون 11118 دانش آموز در آنها ثبت نام کرده اند. با توجه به وضعیت کرونا و این واقعیت که برخی هنوز در کشورهای مقصد مستقر نشده اند ، استقبال خوبی از مدارس ایرانی شده است.

تیموری به نظارت و ارزیابی مدارس خارج از کشور پرداخت و گفت: “برای ساماندهی و کنترل بیشتر مدارس ایرانی که در جهان داریم ، ما مدارسی را تحت هفت بخش سازماندهی کرده و بر هفت سرپرست نظارت می کنیم. کشورهایی که در محدوده جغرافیایی هر سرپرست قرار دارند. “آنها تحت نظارت همان سرپرست قرار می گیرند.

رئیس مرکز امور بین الملل گفت: نقش و کارکرد سرپرستی برای مدارس ایرانی مانند اداره آموزش و پرورش است. مدیران با مدارس زیر نظر خود در تماس هستند و کلیه امور مربوط به آنها را از طریق مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور پیگیری می کنند.

تیموری افزود: ادارات و معاونتهای مختلف که در وزارت آموزش و پرورش مستقر هستند ، هریک وظایف تخصصی دارند و مرکز امور بین الملل هر موضوع مدرسه را از حوزه تخصصی مربوطه دنبال می کند و از طریق ادارات به نتایج می رسد. مرکز روابط بین الملل رابط بین ستاد مرکزی ما و بخش های خارج از کشور است. هدف ما حفظ این ارتباط است. برای استفاده دانشجویان خارجی از برنامه ها و فعالیتهای ارائه شده توسط آموزش و پرورش در کشور.

تیموری ادامه داد: اگر فردی کلاس دهم را در ایران گذرانده باشد می تواند تحصیلات خود را در کشور مورد نظر خود که دارای مدرسه ایرانی است ادامه دهد. ما بخشی به نام “یادگیری فارسی” داریم که در آن متقاضیان فقط می توانند فارسی را به صورت حضوری و آنلاین یاد بگیرند.

وی در مورد نحوه ثبت نام در مدارس ایرانی خارج از کشور افزود: خانواده دانش آموزان می توانند به صورت حضوری ثبت نام کنند ، همچنین می توانند با ارائه مدارک به صورت غیرحضوری ثبت نام کرده و در طول امتحانات شخصاً به مدرسه بروند ، زیرا در برخی از کشورها مدرسه ایرانی وجود ندارد. به

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، تیموری در پایان گفت: ما آمادگی کامل خود را برای بازگشایی مدارس ایرانی در خارج از کشور داریم و شروع آموزش مطابق تقویم سال تحصیلی ایران است ، اما در برخی کشورها این امر ضروری است. قوانین و مقررات و تقویم اجرایی آن کشور. در نگهداری مدارس شخصاً ، ما باید طبق پروتکل ها و دستورالعمل های همان کشورها عمل کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا