فرهنگ و هنر

نظر رهبر انقلاب درباره فیلم «مارمولک» چه بود؟

منوچهر محمدی تهیه کننده فیلم “مارمولک” در پی سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد این فیلم یادداشتی منتشر کرد.

به گزارش باراناخبر ، متن این یادداشت را که در شماره امروز روزنامه “فرهیختگان” منتشر شده است ، می توانید به شرح زیر بخوانید: “دستورات رسمی مقام [معظم] رهبر ، که در یک مستند غیررسمی منتشر شد و انتشار آن به طور گسترده منتشر شد ، برای من چیز جدیدی نبود ، تا حدی به دلیل حسن نیت او ، بازگشت به فیلم مارمولک بود. نظر دقیق و کامل وی ، قبل از اکران عمومی فیلم مارمولک ، به ما اطلاع داد که علی رغم درخواست وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انجام برخی اصلاحات ، وی گفته بود که دیگر نیازی نیست.

وی حتی در مورد تغییر نام کار نیز گفته بود که نیازی به این کار نیست و سخنان عاشقانه دیگری در کار نیست. البته برای من تردیدی در هوشمندانه بودن نگاه هنری و بیانگر وی وجود ندارد. در این حالت ، اگر این نگاه هوشمندانه نبود ، فیلم های كرخه تا راین هرگز زیر نور ماه نمایش داده نمی شدند و طلا و مس ممنوع می شد.

در طول سالها سکوت کرده ام و حتی یک کلمه در این باره نگفته ام. من هنوز ترجیح می دهم سکوت کنم و وارد جزئیات نشوم. اما فکر می کنم اگر رسانه ها نسبت به فرهنگ و هنر کشور و هنرمندان احساس تعهد می کنند ، باید به سراغ افرادی از جمله روحانیون و روحانیون ، مسئول و غیرمسئول بروند که نباید چیزی درباره این فیلم می گفتند و کاری می کردند. مارمولک و از تهمت پرهیز نکنید. کسانی که هر کار دیگری بدون داشتن دانش ، هوش و دانش از زبان هنر و سینما بر روی چوب تکفیر بازی می کنند.

غم دردناک این ماجرا وقتی بیشتر می شود که در روز دوم حضور 15 روزه مارمولک ، چهار حکم جلب از سوی چهار دادگاه انقلاب ، یک حکم ارتداد و یک دستور از سوی سیا ، موساد و قرارگاه اشرف برای من صادر شد.

اعضای فرهیخته و فداکار رسانه! اکنون می توانید به نزد این آقایان بروید و ببینید آیا آنها نظر یکسانی دارند یا متقی هستند. من فریادم را از این ظلم آشکار به آن دنیا می رسانم.

و خداوند برای پایان امور »

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا