فرهنگ و هنر

آغاز انتشار مجموعه‌ «یک فیلم، یک جهان»

پنج کتاب از مجموعه نقد و بررسی فیلم “یک فیلم ، یک جهان” منتشر شده است.

به گزارش باراناخبر ، مجموعه مجموعه کتاب های “یک فیلم ، یک دنیا” شامل “در خلق و خوی عشق” نوشته تونی رینز ترجمه آتیه سالارمنش ، “داستان پالپ” اثر دانا پولان با ترجمه احسان چادگانی ، “شب شب” مردگان زنده »از بنیامین هروی با ترجمه ایمان رهبر ،« درخشش »از راجر لوگ هرست ، ترجمه اردوان شکوهی و« هفت سامورایی »از جان ملن ، ترجمه بصیر آلاقبند ، انتشارات خوب

بابک کریمی ، مدیر مسئول کتابهای انتشارات خوب سینما ، گفت: “از آنجا که همه کتاب ها نسبت به موضوع خود یکسان نیستند ، بهتر است به سوال شما پاسخ کلی ندهید.” بعضی از کتابهای این مجموعه را می توان قبل از تماشای فیلم خواند ، سپس فیلم را تماشا کرد و برگرد و کتاب را دوباره خواند ، که اتفاقاً تجربه جالبی هم هست. اما بهتر است برخی از کتاب ها را بعد از تماشای فیلم یا تماشای فیلم بخوانید زیرا آنها به جزئیات متکی هستند و مخاطب باید آنها را در ذهن خود داشته باشد تا روند کتاب را به بهترین شکل دنبال کند.

وی در ادامه درباره انتشار کتاب از فیلم های سینمایی آن روز گفت: این بستگی دارد که تعریف “فیلم روز” چیست. اگر مثلاً اینها فیلمهایی هستند که در ماهها یا ماههای اخیر منتشر شده اند ، البته به جز در موارد معدودی ، نمی توان کتاب تحلیلی درباره آنها پیدا کرد و ترجمه کرد. اما اگر منظور “فیلمهای سالهای اخیر” است ، مطمئناً چرا. به طور کلی ، قدمت یا تازگی فیلم آنچنان سرنوشت ساز نیست ، اما کتاب و نویسنده آن و البته جایگاه فیلم در تاریخ سینما راهنمای ما است.

کریمی درباره معیارهای انتخاب کتاب نیز اظهار داشت: یکی از وقت گیرترین قسمت های کار چنین مجموعه ای انتخاب کتاب است ، به ویژه برای فیلم هایی که برخی از کتاب ها به زبان انگلیسی و فرانسوی برای آنها منتشر شده است. کیفیت کتابی که باید ترجمه شود باید مورد توجه قرار گیرد و همچنین اینکه ممکن است این کتاب در تاریخ انتشار کتاب فیلم در ایران جایگاهی داشته باشد و چه شکاف های احتمالی را ممکن است پر کند و همچنین تا آنجا که ممکن است ، کار ما باشد. فرهنگی سازگارتر باشید تا حفظ ترجمه به بالاترین سطح ممکن برسد.

وی در پاسخ به این س whetherال که آیا فیلم های ایرانی نیز انتخاب می شوند ، پاسخ داد: البته البته در میان مدت و بلند مدت. کار در فیلم های ایرانی زمان زیادی می برد.

وی گفت: در حال حاضر ، ما در نظر داریم هر چند ماه ، شاید پنجاه تا پنجاه مورد ، تعدادی كتاب منتشر كنیم ، اما همه اینها به بازخورد مخاطبان و البته اوضاع اقتصادی در مقیاس بزرگتر بستگی دارد. تعداد عناوین این مجموعه به راحتی سه برابر می شود.

بابک کریمی با معرفی کتاب های منتشر شده در این مجموعه گفت: در اولین گام پنج کتاب به طور همزمان منتشر شد: “در هوای عشق” تونی رینز ، “داستان پالپ” اثر دانا پولان ، “شب مردگان زنده” “توسط بنیامین هروی ،” درخشش “از راجر لاکهست و” هفت سامورایی “از جان ملن. پنج کتاب بعدی آماده چاپ هستند و در ماه های آینده توزیع می شوند.

وی در پایان گفت: اگر شرایط نامساعد ناشران و کتابفروشی ها در ماه های اخیر و همچنین اوضاع اقتصادی ضعیف و در نتیجه افزایش قیمت کتاب را در نظر بگیرید ، باید بگویم که بازخورد دلگرم کننده ای دریافت کرده ایم. این واقعیت که هنوز چند هفته از انتشار پنج کتاب اول این مجموعه نمی گذرد و آنها به پایان رسیده اند ، برای ما یک منبع قدرت است که می توان دید گسترده تری نسبت به راه آینده داشته باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا