علمی و پزشکی

رهبر انقلاب: مخاطب اول هر عرصه‌ جهادی و دعوت به خیر، روحانیت است

به گزارش خبرگزاری باراناخبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار، بزرگداشت مجاهدان علما و روحانیون و پیشکسوتان امور خیریه را اقدامی شایسته خواندند و گفتند: در دوران دفاع مقدس، طلاب جوان. علاوه بر کارهای تبلیغی و در اصطلاح دینی وارد خط مقدم جبهه شدند و بسیاری از آنان به شهادت رسیدند.

رهبر معظم انقلاب جهاد و شهادت را فرهنگی ریشه‌دار در حوزه‌های علمیه دانستند و با ذکر نمونه‌هایی از علمای شهید شیعه و سنی، افزودند: و ما نیازمند ضایعات جدید هستیم.

رهبر معظم انقلاب: اولین مخاطب در هر یک از عرصه های جهاد و دعوت به خیر، روحانیت است.

بیشتر بخوانید:

وی امام بزرگوار را الگوی بزرگ علم و جهاد دانست و تاکید کرد: آن بزرگوار همانگونه که اولین مجاهد زمان خود و بسیاری از اعصار دیگر بوده است و در تاریخ شیعه جهادی بالاتر از جهاد او با این نتایج وجود ندارد. همچنین در بالاترین سطح علمی قرار دارد. این نشان می دهد که ورود به عرصه جهاد ربطی به علم، تحقیق و تدریس ندارد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به انواع جهاد اعم از جهاد علمی، نظامی، سیاسی و اجتماعی افزودند: در هر یک از عرصه های جهاد که اولویت و نیاز کشور است، اولین مخاطبی است که باید با معنا وارد میدان شود. از مسئولیت، طلاب و طلاب جوان هستند.

وی با ابراز امیدواری از تداوم روحیه غرورآفرین و فرهنگ جهادی در جامعه روحانیت، اعضای کنگره شهدای روحانی را به ادامه تبلیغ و ترویج نام، تصویر، وصیت نامه و زندگی نامه و جایگاه روحانیت با موافقت هیئت روحانی توصیه کرد. روحانیون اهل فکر و فرهنگ. از موقعیت معنوی آن بزرگواران استفاده کنید تا برای همه تامین شود.

21217

دکمه بازگشت به بالا