اجتماعی

“میکرو خانواده‌های” امروزی در دوران گذار

یکی از اعضای تیم مشاوره ازدواج و زوجین انجمن ازدواج و خانواده های کشور از خانواده های امروزی به عنوان “خانواده های خرد” یاد کرد و گفت: “در خانواده های امروزی ، افراد از هم پاشیدگی خانواده ها رنج می برند و بیشتر تمرکز می کنند. در لذت ها و دوستان خود را بگذرانید و با آنها وقت بگذارید. خانواده ، مانند هر پدیده دیگر ، مرحله گذار را پشت سر می گذارد و می توان گفت که سقوط جدی در قالب طلاق ، زندگی مجردی ، ازدواج سفید ، مهاجرت های یک جانبه و غیره را تجربه می کند و بدین ترتیب یکی شکل خانواده را ارائه می دهد.

دکتر. امیر لطفی حقیقت در مصاحبه ای با باراناخبر ، وی با اشاره به روز جهانی خانواده و دلایل ترس جوانان از ازدواج در دوران کنونی اظهار داشت: در جامعه ای سطحی و لذت طلبانه ، مردم تصور می کنند که پیگیری لذت های فردی و جمعی بسیار آسان تر از پذیرش مسئولیت ازدواج است. “دیگران” آلوده شده اند به طوری که دیگر افراد تمایل به زندگی مشترک و داشتن خانواده ندارند.

وی ادامه داد: “بزرگترین خطر نهاد خانواده در جامعه امروز” ضعف اخلاقی “است. متأسفانه سطح اخلاق و رفتار در جامعه پایین آمده و افزایش حجم فعالیتهای روزمره درک مردم را با مشکل روبرو کرده است. عشق ، احترام و ثبات به معنای واقعی.

این پزشک مشاور همچنین گفت: عدم توانایی مالی در تشکیل خانواده و ضعف در قوانین ازدواج و طلاق ، که نیاز به بازسازی و تعریف مجدد دارند ، نیز از دلایل ترس جوانان از ازدواج است.

لطفی اخلاق خانواده محوری ، پذیرش بی قید و شرط و اخلاق بالا ، احترام عمیق به طرف مقابل ، عدم چشمداشت و در عین حال نداشتن سادگی و ساده لوحی را از جمله عوامل موثر در حفظ وحدت خانواده دانست و گفت: خانواده و ازدواج در نظر گرفته می شود ، اما به طور کلی ، هنگامی که افراد در زندگی به بلوغ متوسطی می رسند و تحت نظارت روانشناس آموزش های فردی ، اجتماعی و گروهی دیده اند ، می توان گفت که آنها مایل به تشکیل خانواده هستند. هر هدفی که منجر به کمال ، آرامش ، موفقیت ، تجارت و موهبت عشق شود ، یکی از اهداف متعالی ازدواج است.

عضو تیم تخصصی مشاوره ازدواج و زوجین انجمن ازدواج و خانواده های کشور با تأکید بر اینکه افراد نیاز به تشکیل خانواده دارند ، اظهار داشت: افراد در یک جامعه برای داشتن یک روشنایی نیاز به زندگی مطابق با هنجارهای سالم دارند. آینده. ارزشهای زندگی باید در جوامع نهادینه و تأیید شود. افراد باید بر اساس چارچوب های روانشناختی اصیل ، خانواده ای ایجاد کنند.

این محقق روان درمانی فرا تشخیصی معتقد است که پیشرفت فناوری از اهمیت خانواده در جامعه جهانی کاسته است به طوری که ارتباط عاطفی اعضای خانواده با یکدیگر و مفهوم خانواده کاهش می یابد و در عین حال می تواند گفته می شود که اهمیت خانواده از بین نرفته است ، اما دگرگون شده است.

این روان درمانگر استعلایی با اشاره به اهمیت “معنویت” در جامعه خاطرنشان کرد: مشکلات زندگی ، کاهش آرامش و سلامت روان و افزایش انتظارات از جمله عواملی است که خانواده را تهدید می کند. امروزه معنویت به عنوان یک عنصر مهم در جامعه بسیار ضعیف شده است. وقتی ارزشهای متعالی سقوط می کنند ، انحرافات ، بد اخلاقی ها ، خیانت ها و بد اخلاقی ها به عنوان عناصر مادی توجیه می شوند و زنگ خطر جدی برای نهاد خانواده ایجاد می کنند.

لطفی خانواده را “عنصری غیر قابل تعویض” توصیف کرد و افزود: در جامعه امروز میزان اختلالات روانی ، خودکشی ، تنهایی و فقر روانی در حال افزایش است و در این میان متأسفانه نتوانستیم چارچوب مناسب خانواده را به این ترتیب پیدا کنیم. یک عنصر حیاتی است. “و خوب تعریف کنید. در نتیجه ، خانواده های تک والد امروزی ، که به روابط گذرا گسترش یافته اند ، رنج زیادی می برند.

وی گفت: “در دوره فعلی ، مردم نمی خواهند” در معرض “قرار بگیرند و از طرف دیگر نمی خواهند از طریق پیوند و در قالب خانواده با دیگران ارتباط برقرار كنند. آنها حتی می خواهند با یکی از عزیزان خود در تماس باشند. کاهش ارزش های معنوی ، کاهش هنجارهای اخلاقی و رفتاری ، صمیمیت بیش از حد با افراد ، بدبینی بیش از حد و حذف چارچوب خانواده از مواردی است که امروزه خانواده ها را تهدید می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا