عمومی

میانگین قیمت هر متر خانه در تهران ۳۲ میلیون تومان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی باراناخبر،
گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران که توسط بانک مرکزی منتشر شده است، نشان می دهد که در آبان ماه میانگین قیمت خرید و فروش یک مترمربع واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران 32 میلیون و 9 هزار دلار بوده است که این رقم در آبان ماه جاری بوده است. نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 1.2 درصد و 17.7 درصد افزایش داشته است.

همچنین تعداد معاملات در این ماه حدود 7.3 هزار فقره بوده که نسبت به ماه قبل و نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب 33.5 و 63.5 درصد افزایش و توزیع تعداد واحدهای آپارتمان معامله شده در شهر تهران نشان می دهد. با توجه به سن ساخت نشان می دهد که واحدهای تا پنج سال ساخت با وزن 32 درصد بیشترین وزن را دارند.

قیمت گران ترین خانه تهران چقدر است؟

این در حالی است که در بین 22 محله شهر تهران، بیشترین قیمت هر متر خانه در منطقه یک 72 میلیون و 750 هزار تومان و کمترین آن در محله 18 با 14 میلیون و 520 هزار تومان بوده که هر کدام با 32.2 درصد افزایش واقع شده است. منطقه یک و 20.6 درصد در منطقه 18.

توزیع مکرر تعداد واحدهای مسکونی معامله شده به قیمت یک مترمربع در آبان ماه امسال نیز نشان می دهد که واحدهای مسکونی در بازه قیمتی 15 تا 20 میلیون تومان در هر مترمربع با سهم 17.2 درصدی بیشترین وزن را دارند. از تعداد معاملات در تهران و بازه قیمتی 20 تا 25 و 25 تا 30 میلیون دلار به وزن 17 و 12.3 درصد در رتبه بعدی قرار دارد.

از سوی دیگر در آبان ماه سال جاری توزیع مکرر تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر اساس ارزش هر واحد نشان می دهد که واحدهای مسکونی یک میلیارد تا یک میلیارد و 500 میلیون دلاری با وزن 18.9 درصد دارایی بوده است. بیشترین درصد معاملات .

وضعیت اجاره در تهران

همچنین توزیع معاملات مسکن بر اساس مناطق شهری شهر تهران نشان می دهد که منطقه 5 با 13.8 درصد از کل معاملات، بیشترین سهم از معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده است.

همچنین بررسی شاخص اجاره بها در تهران و کل مناطق شهری در آبان ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل 51.6 و 54.9 درصد افزایش نشان می دهد.

متوسط ​​قیمت هر متر خانه در تهران 32 میلیون دلار است
متوسط ​​قیمت هر متر خانه در تهران 32 میلیون دلار است

دکمه بازگشت به بالا