علمی و پزشکی

موزه‌های تهران تعطیل می‌شوند؟ – باراناخبر

پس از اعلام وضعیت تاج نارنجی و خطرناک در تهران ، مدیرکل موزه ها گفت که تصمیم می گیرد تا فردا فعالیت خود را ادامه دهد یا موزه های پایتخت را تعطیل کند.

محمدرضا کارگر به باراناخبر گفت: موزه های تهران تا پایان امروز (شنبه 27 فروردین) باز بوده و از بازدیدکنندگان استقبال می کنند ، اما به دلیل تغییر رنگ تهران ، تا فردا و بعد از آن برای ادامه فعالیت های خود در روزهای بعد نتیجه بررسی ستاد ملی کرونا تصمیم گیری می شود.

پس از حدود چهار ماه تعطیلی ، موزه ها با بخشنامه ای از وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و تصمیم ستاد ملی ضد تاج در پی زرد شدن استان تهران ، در تاریخ 28 فوریه 2017 بازگشایی شدند. ساعات کاری موزه ها ، کاخ ها و اماکن گردشگری برای تعطیلات نوروز از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر اعلام شده بود که به دلیل کاهش مسافرت در حال افزایش بود. بنابراین آنها گاهی اوقات با انتقاد از ازدحام بیش از حد و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی روبرو می شوند.

محمدرضا کارگر ، مدیرکل موزه های تاریخی و اموال منقول پیش از این گفته بود که فعالیت موزه ها و اماکن تاریخی در شهرهای نارنجی و قرمز به تصمیم ستاد ملی کرونا بستگی دارد.

طبق مقر دفتر کرونا ، موزه ها در سه گروه حرفه ای دسته بندی می شوند که در شهرهای نارنجک مجاز نیستند.

براساس ستاد ملی کرونا ، در حال حاضر 23 شهر قرمز و 44 شهر نارنجی وجود دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا