عمومی

موج کُره‌ای ما را می‌خورد؟

مدتهاست که به “سامسونگ” و “ال جی” عادت کرده ایم. ما ماشین های هیوندای را دوست داریم و کم کم داریم به این نتیجه می رسیم که سوشی را دوست داریم و حتی اهمیتی نمی دهیم که تلویزیون برای پنجاهمین بار جومونگ را پخش کند و واضح است که استفاده از آن برای بچه های ما بسیار طبیعی است. دست آزاد از صبح تا شب “BT Play S”!

باراناخبر پلاس: از تعریف ها که بگذریم، باید اعتراف کنیم که ما ایرانی ها کره ای ها و کلا فرهنگ کره ای را دوست داریم. حتی اکثر فیلم‌های کره‌ای که از رادیو و تلویزیون پخش می‌شوند، اغلب در ایران نسبت به کره جنوبی بیننده بالاتری دارند. به عنوان مثال، پرمخاطب ترین قسمت های سریال «جومونگ» بیش از 90 درصد از مخاطبان ایرانی را به خود جذب کرد، در حالی که تنها 40 درصد در بین مردم کره محبوبیت داشت و بازیگر نقش اول آن، «سونگ ایل گوک» به یک سوپراستار تبدیل شد. ایران!

«موج کره ای» یک موج بلند از شرق آسیا است

موج کره ای اصطلاح جدیدی است که به افزایش محبوبیت فرهنگ کره ای در سراسر جهان از دهه 1990 اشاره دارد. اولین موج کره ای یا هالیو با گسترش صنعت موسیقی و سریال های کره ای در کشورهای آسیای شرقی و جنوب شرقی آغاز شد و بعدها به یک موج تبدیل شد. مفهوم جهانی با ظهور اینترنت و رسانه های اجتماعی، به ویژه با قرار دادن موزیک ویدیوهای کره ای در یوتیوب. .

اصطلاح “Hallyu” اولین بار در سال 1999 توسط وزارت فرهنگ و گردشگری کره جنوبی استفاده شد، زمانی که یک CD موسیقی به زبان چینی با عنوان “Hallyu – A Song of Korea” تولید کرد که رسانه های چینی از آن برای توصیف موفقیت استفاده کردند. فرهنگ. مردم کره در چین استفاده می کردند.

با آغاز قرن بیست و یکم، نام کره جنوبی به تدریج به عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان فرهنگ عامه و جذب گردشگر شناخته شد. محبوبیت روزافزون فرهنگ عامه کره در میان بسیاری از ملل در سراسر جهان، دولت کره جنوبی را بر آن داشت تا قدرت نرم خود را با اعطای یارانه و تامین مالی شرکت های سرگرمی جدید گسترش دهد. هدف دولت کره رقابت با فرهنگ های عامه ژاپن و بریتانیا بود. حوزه ای که حدود نیم قرن است در تسلط آمریکایی ها بوده است.

موج کره ای نیاز به ابزاری قوی برای معرفی خود به دنیا داشت و چه چیزی بهتر از شبکه های اجتماعی و چه بهتر از درام های کره ای و «کی پاپ» یا موسیقی پاپ کره ای!

آیا موج کره ای ما را خواهد خورد؟

ستاره های کره ای از کجا می آیند؟

اینکه یک فرد چه نوع موسیقی گوش می دهد کاملاً به سلیقه شخصی او بستگی دارد. هر یک از ما به موسیقی گوش می دهیم که با آن ارتباط عاطفی بهتری پیدا می کنیم. بنابراین منظور ما این نیست که بگوییم موسیقی پاپ کره ای خوب یا بد است. زیرا موسیقی پاپ در همه جای دنیا طرفداران مهمی دارد. آنچه می توان مطرح کرد این است که «کی پاپ» چه جذابیتی برای نوجوانان ایرانی دارد وقتی نمی توانند این موسیقی را در کنار خواننده زمزمه کنند؟

پاپ بت کره ای اصطلاحی است که برای توصیف یک خواننده در کره جنوبی استفاده می شود. در کره جنوبی، استعدادهای خوانندگی معمولاً توسط آژانس ها از طریق آزمون های آزمایشی یا آزادانه برای کارآموزی جذب می شوند. افرادی که در این آزمون موفق شوند، قراردادهای بلندمدت با شرکت ها امضا خواهند کرد.

روند کارآموزی می تواند از چند ماه تا چندین سال به طول بینجامد و معمولاً شامل دوره های آواز، رقص و زبان است که با سایر کارآموزان برگزار می شود. گاهی اوقات اعمال افراد با تحصیل آنها ترکیب می شود. با این حال، برخی از کارآموزان مدرسه یا کالج را رها می‌کنند تا روی بت شدن تمرکز کنند. در سال 2012 روزنامه “وال استریت” نوشت که هزینه آموزش یکی از اعضای گروه “نسل دختران” حدود سه میلیون دلار بوده است.

موج کره ای باعث شد که بت های کره ای بیشتر مورد توجه قرار گیرند. همچنین جنبه های دیگر فرهنگ کره ای مانند فیلم ها و سریال های کره ای نیز مورد توجه زیادی قرار گرفت.

در مورد “کی پاپ” … رنگ، نور، رقص

ما به هر موسیقی محبوبی «پاپ» می گوییم و کره ای ها به موسیقی محبوب کشورشان «کی پاپ» می گویند. این ژانر تحت تأثیر سبک ها و ژانرهای مختلف از سراسر جهان است. از جمله آنها می توان به تجربیات، راک، جاز، گاسپل، هیپ هاپ، R. اشاره کرد.

اصطلاح K-pop در دهه 2000 رایج شد، اما در سال 2018 رشد قابل توجهی پیدا کرد و به یک صنعت تبدیل شد.

بر اساس “گزارش جهانی موسیقی 2019” توسط فدراسیون بین المللی صنعت فونوگرافی، کی پاپ در رده ششم 10 بازار برتر موسیقی جهان قرار گرفت و از “BTS” و “Blackpink” به عنوان پیشتازان رشد این موسیقی یاد شد. . صنعت. کی پاپ در سال 2020 رکوردی را تجربه کرد و با افزایش 44.8 درصدی، سریع ترین رشد سال را در بین بازارهای بزرگ دنیا داشت.

کی پاپ به سرعت طرفداران خود را در ایران پیدا کرد. در همان زمان که والدین از نمایش های کره ای لذت می بردند، فرزندانشان نیز با کی پاپ آشنا شدند. «کی پاپ» شاید برای نسلی که دوست دارد با موسیقی بازی کند چندان جذاب نباشد، اما به سرعت برای نوجوانان قابل شنیدن شد. چرا؟ “کی پاپ” فقط موسیقی نیست. همچنین رنگ، نور، رقص و مد است.

اکثر گروه های کی پاپ یک خواننده رپ دارند و اشعار انگلیسی را با اشعار کره ای همراهی می کنند و منجر به اجرای آهنگ های جذاب می شوند. نوازندگان موسیقی نیز رقصندگان خوبی هستند که رقص های خود را متناسب با هر قطعه طراحی می کنند. همه اینها در کنار کارهای زیبای مجریان جوان چیزی است که توجه نوجوانان ایرانی را به خود جلب کرده است.

انقلاب “بی تی اس”.

در ایران شاید «کی پاپ» با گروه «بی تی اس» به خوبی می داند که یک گروه هفت نفره است. BT S در ابتدا به عنوان یک گروه هیپ هاپ شروع به کار کرد، اما با گذشت زمان سبک های مختلفی را پوشش داد. اشعار او اغلب نگرانی های شخصی و اجتماعی، سلامت روان، مشکلات مدرسه، از دست دادن، عشق به خود و فردگرایی را پوشش می دهد. آثار این گروه از ادبیات و مفاهیم روان‌شناختی اقتباس شده و شامل یک خط داستانی متصل به دنیایی متناوب است.

BT S در سال 2017 به عنوان پیشگام موج کره ای وارد بازار موسیقی جهانی شد و رکوردهای فروش بسیاری را شکست و اولین گروه کره ای بود که گواهینامه PMA را برای آهنگ “Mike Drop” دریافت کرد و همچنین اولین هنرمند کره ای شد. با آلبوم استودیویی «Love Yourself» در صدر جدول بیلبورد قرار گرفت. بی تی اس اولین گروه پس از گروه بیتلز بود که در کمتر از دو سال چهار آلبوم شماره یک داشت.

آیا موج کره ای ما را خواهد خورد؟

BT در سال 2020، S اولین گروه کره ای شد که با آهنگ “Dynamite” و ریمیکس “Wild Love” در صدر جدول های بیلبورد Hot 100 و World 200 قرار گرفت و با انتشار “Life Goes On” به اولین گروه تاریخ تبدیل شد. . که دو آهنگ او بلافاصله پس از انتشار به رتبه یک در Hot 100 رسیدند.

آیا موج کره ای تمام شده است؟

این روزها درباره موج کره ای زیاد نوشته می شود و همه از تاثیر کی پاپ بر روان نوجوانان می گویند. موجی که در واقع می خواهد آنها همیشه زیبا، ظریف و خوب باشند. موجی که حتی کی پاپ جوان کره ای را مجبور به خودکشی کرده است اما واقعیت این است که این موج طولانی فقط به نفع کره ای هاست و هر بار با آپدیت جدید تصویر زیباتری از خود به نمایش می گذارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا