عمومی

شبی که همای فریب خورد!

او به مدت 8 سال محروم شد. او با اختلاف زیادی به صحنه اجرا بازگشت. وی برای شهدای غواص سرود و برای تجلیل از شهدای منا به روی صحنه رفت. او در جشنواره فجر خواند و در تالار وحدت به افتخار سردار قاسم سلیمانی با دریافت بیش از یک میلیارد دلار اجرا کرد و حالا می گوید فریب خورده است!

باراناخبر پلاس: این داستان فرار همایی (خواننده موسیقی ایرانی) است که پس از سال ها فعالیت هنری هنوز نمی داند چه می خواهد. به چه چیزی اعتقاد داری و از چه کسی طلب بخشش می کنی؟ همای معمولا در جریانات چپ و راست سیاسی و اهل حاشیه است…

او که 3 سال پیش در چنین روزی پس از سرنگونی هواپیمای اوکراینی با توصیه مردم به دقت در انتخاب نوع پرواز حاشیه ساز شد، حالا با اجرای اخیرش در تالار وحدت دوباره شناخته شده است. حاشیه ای که همایی را مجبور به بازگشت دستمزد از این اجرای سفارشی کرد!

شبی که همای فریب خورد!

شامگاه 21 دی ماه مراسم یادبود سردار قاسم سلیمانی در حالی در تالار وحدت برگزار شد که بخشی از این مراسم به فرار همایی و گروهش اختصاص داشت. ماجرا از این قرار بود که آقای همای برای تولید آلبوم «آرش تا سرباز» به یاد سردار سلیمانی با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قرارداد بسته بود، قراردادی که همای مدعی است تا آخر آن را نخوانده است. امضاء شده. او این کار را از روی ایمان انجام داد.

از اسناد منتشر شده این قرارداد چنین برمی آید که همای یک میلیارد و 600 میلیون دلار دریافت کرده است اما خودش می گوید بابت هزینه تولید این اثر 700 میلیون دلار دریافت کرده است.

در نهایت او با گروهش در یک اجرای مهمان ویژه به فروش رفت روی صحنه رفت و قطعاتی از این آلبوم را اجرا کرد. یک روز پس از این اجرا عکس هایی از همایی در رسانه ها منتشر شد که پس از آن جمعی از کاربران و رسانه های خارج از ایران به سمت او هجوم بردند و پرسیدند چرا در اجرای ویژه ای روی صحنه رفته است؟

پس از این اتفاق، همایی کامنت های صفحه اینستاگرام خود را بست و به جای دفاع از تصمیم شخصی خود درباره این اجرا، موضع دیگری را برگزید. او گفت که فریب خورده و قرار است این برنامه فقط یک برنامه اجرایی برای آرشیو شهرداری تهران باشد و عملی شود.

اما آقای همایی توضیحی نداد که اگر متوجه شد با ورود به تالار وحدت فریب خورده چرا سالن را ترک نکرده است. از صحبت های او به نظر می رسد که او می خواسته این اجرا و این قرارداد در خفا استفاده شود و حالا از علنی شدن این خبر ناراحت است.

او پس از این اتفاقات، برگه واریزی ۷۰۰ میلیون دلاری را در صفحه شخصی خود منتشر کرد و نوشت که همه این مبلغ را به شهرداری تهران برگردانده است. چون ممکن است همای برای فروش باشد اما نه برای خرید!

یک منبع آگاه در شهرداری تهران صبح امروز به باراناخبر گفت: در حال حاضر پیگیر سرنوشت این 700 میلیون دلار هستند و شهرداری همچنان به دنبال این است که ببیند این مبلغ در کدام حساب واریز شده است؟

همای و چند جمله کوتاه!

از آنجایی که باید هر انسانی را در کلامش جست و جو کنیم و باورهای واقعی او را در کلام جست و جو کنیم، برخی از سخنان او را در زمان درخواست مجوز از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرور می کنیم:

– هرکسی در گذشته زندگی خود مرتکب اشتباهاتی شده که به مرور زمان به حقیقت می رسد و راه خود را پیدا می کند. من هم انسانی هستم که به اشتباهاتم پی برده ام و امروز سعی می کنم ثابت کنم که من هم فرزند این زمینم. بعید است، مگر امام حسین علیه السلام به حر ریه که یزید بود ایمان آورد و او را بخشید؟ اما شما هزاران اتهام واهی به جوانی می زنید که می خواهد به کشورش و مردم سرزمین و نظامش خدمت کند تا فرصتی برای اثبات خود پیدا نکند؟

– اگر اشتباهی در گذشته مرتکب شدم، قبول کردم و آمدم آن را اصلاح کنم. صبور باش، به حال و آینده ام نگاه کن و بعد تصمیم بگیر.

– نمی دانم این همه اصرار برای نابودی من از کجا می آید؟ من فقط می توانم جواب اعتماد نظام، عشق مردم و انتقادات دوستداران و منتقدان موسیقی را روی صحنه بدهم، چرا این فرصت را نداشته باشم؟

آیا شما به ناحق مرا متهم به ضد انقلاب می کنید؟ من فرزند این انقلاب هستم و تا پایان عمر به این سرزمین وفادار خواهم ماند.

– درست است، آخرین بار پنج سال پیش به اشتباه با برخی از شبکه های ماهواره ای مصاحبه کردم، اما هیچ وقت خارج از چارچوب کنسرت هایم حرفی نزدم. اگر خلاف این را می دانید با مدرک ثابت کنید و اتهامات ناعادلانه ضد انقلاب نکنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا