عمومی

ایستادن بر بام دنیا چقدر آب می‌خورد؟

سال 1401 با صعود پنج کوهنورد ایرانی به قله اورست آغاز شد. این نشان دهنده افزایش علاقه به فتح مرتفع ترین قله جهان است. به هر حال صعود به اورست یکی از پرهزینه ترین کارهاست و ورزشکارانی که وارد این ماجراجویی می شوند باید متحمل هزینه های زیادی شوند.

به گزارش باراناخبر، شهروند آنلاین وی ادامه داد: طبق برنامه زمان کل رسیدن به نپال تا پایان صعود بین 45 تا 60 روز (شرایط آب و هوا موثر است) در نظر گرفته شده است و همانطور که گفته شد موفقیت یا عدم موفقیت صعود بستگی به شرایط دارد. او نوشت. حال و هوا و قدرت بدنی یک کوهنورد را دارد.

اما چگونه این صعود آسان تر می شود؟ شرکت‌هایی در نپال وجود دارند که کوهنوردان را از زمانی که در نپال هستند تا بالا همراهی می‌کنند، که بسته به امکاناتی که ارائه می‌دهند و حمایتی که ارائه می‌دهند، می‌تواند از 40000 دلار تا 120000 دلار متغیر باشد. این شامل تمام غذا، محل اقامت، اقامت در لوکلا، راهنماها و باربرها، و همچنین مجوزها و گواهی های کوهنوردی می شود. کوهنوردانی که قصد صعود به اورست را دارند با شرکت قرارداد امضا می کنند و مبالغی را برای صدور مجوز پرداخت می کنند.

با توجه به پیشرفت های صورت گرفته، اینترنت در مسیر صعود به اورست فراهم شده است و کوهنوردان می توانند با پرداخت هزینه در کمپ اصلی و اطلاع خانواده ها از محل سکونت خود از آن استفاده کنند. طبق تعرفه ها، هر گیگ اینترنت بین 50 تا 60 دلار به فروش می رسد. یک تلفن ماهواره ای نیز حدود 5 دلار در دقیقه قیمت دارد.

لباس های خاصی برای صعود به اورست وجود دارد که البته قیمت آنها با لباس های معمولی کوهنوردی متفاوت است. لباسی که قرار است در مرحله پایانی سنگنوردی پوشیده شود از 1000 دلار شروع می شود و یک هیمالیا نورد باید کفش سه لایه داشته باشد که قیمت آن حدود 1000 دلار است. کوله پشتی و سایر وسایل شخصی نیز هزینه دارد.

بیمه هم برای کوهنوردی الزامی است و هر کوهنوردی که می خواهد پا در این مسیر شیب دار بگذارد باید این کار را انجام دهد تا خدای ناکرده اگر اتفاقی افتاد از خدمات امنیتی استفاده کند. چندین شرکت بیمه در سرتاسر جهان وجود دارد و برای صعود به اورست حدود 200 تا 300 دلار نیاز است و ممکن است هزینه بیشتری نیز داشته باشد.

حالا بعد از آشنایی با هزینه هایی که یک کوهنورد باید در مسیر اورست بپردازد، اگر بخواهیم کمترین مبلغ را که بله 40 هزار دلار در نظر بگیریم با دلار فعلی حدود 30 هزار دلار می شود حدود یک. میلیارد و 200 میلیون دلار البته به این مبلغ باید هزینه های پوشاک، تجهیزات، اینترنت، بیمه و پرواز رفت و برگشت به نپال را نیز اضافه کرد که در مجموع و در پایین ترین سطح برای یک کوهنورد ایرانی بالغ بر یک میلیارد و 500 تا یک میلیارد دلار 800 میلیون دلار است.

«جالب است که فدراسیون کوهنوردی هیچ هزینه ای متحمل نمی شود و مردم باید این مبالغ را شخصاً پرداخت کنند تا بتوانند روی بام دنیا بمانند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا