اقتصادی

موافقت با اصلاح نرخ فروش سیمان / تولید و توزیع مستمر از سوی انجمن

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر اینکه تشکیل صف خرید سیمان مانع اجرای پروژه های عمرانی و تولید خانه شده است ، سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکنندگان علت این حادثه را توضیح داد که در نهایت با اصلاح نرخ فروش موافقت شد و انجمن سیمان مجبور به تولید شد تأمین و توزیع سیمان به اندازه کافی و به طور مداوم متناسب با نیازهای کشور بود.

به گزارش باراناخبر ، چندین عنوان با عنوان “رئیس کمیسیون عمران: تشکیل صف های خرید سیمان منجر به تولید خانه ها شده است” منتشر شد که رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر تشکیل صف خرید سیمان و خالی کردن بازار علی رغم تولید مازاد موجود در کشور نتیجه قیمت های نادرست و دستوری است که منجر به شکل گیری بازار سیاه و توسعه پروژه های مسکن و مسکن شده است. وزرای صمت هنوز پاسخگو نیستند وی به رئیس جمهور گفت: “كی هستیم كه بپرسیم؟”

به دنبال این موضوع ، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان (به عنوان زیرمجموعه وزارت صنعت ، معدن و تجارت) در پاسخ انحصاری خود به باراناخبر ، برای شفاف سازی موضوع ، اعلام کرد:

“در پایان سال گذشته ، برخی از مشکلات در بخش تامین انرژی صنعت سیمان باعث کاهش تولید و عرضه سیمان و تشدید التهاب در بازار شد ؛ بنابراین ، طبق پیگیری های سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده و حل مشکلات تأمین سوخت و برق کارخانه های سیمان آغاز شد.

بنابراین ، در اواخر مارس سال گذشته ، صنعت سیمان شروع به افزایش تولید و توزیع مجدد کرد.

همچنین ، افزایش در هزینه عوامل موثر بر تولید سیمان (مانند هزینه های کارگر ، هزینه های سربار ، هزینه مواد اولیه ، هزینه های بسته بندی مانند کیسه های پلی پروپیلن و غیره) ، افزایش تعرفه های حمل و نقل ، افزایش تقاضای بازار در ابتدای سال فصل ساخت مسکن ، جذابیت بازارهای صادراتی به دلیل افزایش جهانی قیمت کلینکر و سیمان ، تقاضا و قیمت ها را در بازار خرده فروشی افزایش داده است.

بنابراین ، پس از مکاتبات و جلساتی که در زمینه معاون وزیر معدن و صنایع معدنی برگزار شد و همچنین با دستور مقام ارشد وزارتخانه در مورد انتصاب صنعت سیمان تحت نظارت معاون وزیر معدن و صنایع معدنی ، سرانجام در جلسه تنظیم بازار و برای ادامه روند تولید و توزیع سیمان ، توافق شد که نرخ فعلی فروش درب کارخانه سیمان خاکستری اصلاح شود و انجمن کارفرمایان صنعت سیمان موظف به تولید ، تأمین و توزیع سیمان مداوم مطابق با با نیازهای کشور اقدام به ایجاد ثبات و حفظ آرامش در بازار می کند.

همچنین صادرات سیمان از واحدهای تولیدی منوط به تأمین و تنظیم بازار داخلی بود.

لازم به ذکر است که قیمت مصالح ساختمانی موضوع بند (ج) اطلاعیه شماره است. 151780/60 مورخ ١٠ سپتامبر Minister وزیر وقت صنعت ، معدن و تجارت و رئیس کارگروه تنظیم بازار که بر اساس آن قیمت محصولات از واحد تولیدی در چارچوب تعیین و تثبیت قیمت ها تعیین می شود.

سازمان دفاع استان و سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ، همزمان با نظارت مداوم بر بازار ، در صورت افزایش غیرمعمول قیمت یا شکایت ، این قانون را بررسی و اجرا می کنند. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا