اجتماعی

موافقت شورای عالی آموزش و پرورش با اصلاح اساسنامه انجمن مرکزی اولیاء و مربیان

دبیرکل شورای آموزش عالی با بیان اینکه در جلسه امروز شورای آموزش عالی ، اعضا موافقت کردند که اساسنامه انجمن مرکزی اولیا و مربیان را تغییر دهند ، گفت: مقرر شد وزارت آموزش و پرورش اساسنامه این سازمان ظرف شش ماه ارائه آموزش عالی.

به گزارش باراناخبر ، دکتر محمود امانی تهرانی با اشاره به جزئیات و مصوبات جلسه 985 شورای عالی آموزش عالی اظهار داشت: اعضای شورای آموزش عالی قبل از ورود به دستور کار نظرات و پیشنهادات خود را در مورد موضوعات مختلف مدارس از جمله بازگشایی مجدد دارند. مدارس چالش های آموزش آنلاین ، عدالت آموزشی ، نیاز به آموزش زبان انگلیسی در دبستان و موارد دیگر را برجسته کردند.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش با تسلیت سالگرد درگذشت معاون فقید وزیر آموزش و پرورش ، لزوم همکاری دستگاه های مختلف برای اجرای کامل سند تحول اساسی ، اولویت اصلی آموزش و پرورش تعطیل نیست و دانش آموزان در مدارس تحصیل می کنند. “، بر توجه جدی به آسیب های آموزش آنلاین ، آموزش معلمان در سطح سند تحول اساسی و غیره تأکید کرد.

دبیرکل شورای آموزش عالی با اشاره به تنها ماده ای که اساسنامه انجمن مرکزی اولیا و مربیان جمهوری اسلامی ایران را تغییر می دهد ، گفت: خانواده و مدرسه به عنوان دو رکن موثر در آموزش دانش آموزان ، باید در چارچوب سازوکارهای مناسب و تعامل و همسویی هرچه بیشتر آنها در دستیابی به اهداف سیستم آموزشی نقش داشته باشند.

امانی افزود: به همین منظور انجمن اولیا و مربیان با توجه به تصویب شورای عالی اداری جهت تأمین زمینه های همکاری ، هماهنگی و مشارکت به عنوان یک سازمان غیردولتی در سطح مدارس ، مناطق ، استانها و ستادها تشکیل می شود آموزش در زمینه سیاستگذاری ، برنامه ریزی و اجرا. “و بر روند آموزش دانش آموزان نظارت داشت.

وی ادامه داد: اعضای شورای آموزش عالی با تغییر اساسنامه انجمن مرکزی اولیا و مربیان موافقت کردند و مقرر شد وزارت آموزش و پرورش باید ظرف شش ماه اساسنامه این سازمان را تهیه و به شورای عالی آموزش برای بررسی و تأیید.

دبیرکل شورای آموزش عالی با اشاره به تصویب یک مقاله واحد در مورد نحوه اصلاح و به روزرسانی سند تحول اساسی در آموزش و پرورش در این جلسه ، گفت: جامعه و دانشجویان و توجه به تجربیات و یافته های جدید علمی ، با توجه به برای اصلاح و به روزرسانی سند تحول اساسی در آموزش ، رویکردها و اصول مربوطه را در نظر بگیرید.

امانی ادامه داد: ترمیم و به روزرسانی سند تحول آموزش بنیادی در کمیته راهبری تحول بنیادین شورای آموزش عالی تحت مسئولیت دبیرکل شورای آموزش عالی و نمایندگان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ، نخبگان و سمینارهای دانشگاهی ، مدیران و معلمان “برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به رویکردهای بازیابی و به روزرسانی سند تغییر اساسی ، اظهار داشت: بازیابی و به روزرسانی سند تغییر اساسی ، با توجه به ترکیبی از رویکردهای مکمل و مشاهده ، اصلاح و اجرا می شود ؛ در رویکرد مکمل و آینده نگر ، نیازهای جدید و شرایط جدید نیز با در نظر گرفتن سیاست های تحول نادیده گرفته شده در نظر گرفته می شود.

دبیرکل شورای آموزش عالی در ادامه اظهار داشت: “رویکرد دیگر اصلاح سند رویکرد اصلاحی است که در آن برخی از مفاد سند به دلیل ابهام یا عدم محکومیت باید اندکی اصلاح شود تا زمینه حداقل تفسیر پذیری در نظر گرفته می شود.

امانی با اشاره به رویکرد اجرای سند تحول بنیادین ، ​​ادامه داد: در این رویکرد ، زمینه لازم برای افزایش قابلیت اجرای مفاد سند تحول و اجرای آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش موظف است بودجه لازم را برای ترمیم و به روزرسانی سند تحول اساسی از کل اعتبارات آن وزارت تأمین کند.

دبیرکل شورای آموزش عالی افزود: در این جلسه به کمیسیون ویژه شورای آموزش عالی اجازه بررسی و تصویب موارد و برنامه هایی که در جلسه شورای آموزش عالی ذکر شده بود ، داده شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا