اجتماعی

مواد اولیه تولید فیلتر تصفیه خون وارد کشور شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، علیرضا عسکری مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی گفت: یکی از محصولات مهم و تولیدی این شرکت فیلترهای تصفیه خون مورد نیاز بیماران تالاسمی است.

مدیرعامل سازمان تامین پزشکی با بیان اینکه مواد اولیه این محصول وارداتی است افزود: فیلتر لکوسیت در سال 1396 ممنوع شد و استفاده از مواد اولیه سایر شرکت ها نیز مشکلاتی را به وجود آورد که با معرفی مواد اولیه با کیفیت حل خواهد شد.

عسگری نشان می دهد که مواد اولیه تولید 100000 فیلتر یک سال کشور کافی است، ادامه داد: در صورت نیاز با درخواست وزارت بهداشت محموله جدیدی وارد کشور می شود.

وی با بیان اینکه ارز این بخش حذف شده است، گفت: حذف ارز ترجیحی باعث ایجاد مشکل در تامین سرمایه در گردش واحدهایی مانند سهلال و سرمایه در گردش با پول زدایی از 6 به 7 برابر افزایش یافته است.

وی گفت: اقلام تولیدی این شرکت سهلال تحت پوشش شرکت های بیمه است و هزینه ای از بیماران دریافت نمی شود، ادامه داد: انتظار می رود بانک ها برای تامین سرمایه در گردش و کمک به ادامه فعالیت این شرکت ها همکاری کنند.

مدیرعامل سازمان تامین پزشکی با تاکید بر اینکه در بخش تولید سرنگ 100 درصد نیاز کشور با تولید چند شرکت داخلی تامین شده است، ادامه داد: در این بخش شرکت است. سها هلال احمر فرصت صادرات محصولات خود را دارد.

دکمه بازگشت به بالا