عمومی

«مودم» با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در حال تولید است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی در حاشیه سفر به استان هرمزگان با بیان اینکه حمایت از تولید علم بومی در کشور موجب تولید ثروت می شود، اظهار داشت: استقلال اقتصادی، سیاسی و علمی از عظمت حاکمیتی برخوردار است. با توجه به منابع خدادادی که در کشور وجود دارد، حمایت از تولید علم بومی در داخل کشور باعث تولید ثروت می شود.

وی با تاکید بر لزوم تولید علم در زمینه توسعه کیفی و کالاهای مورد نیاز با فناوری پیشرفته، افزود: یکی از مهمترین اهداف ما حمایت از شرکت ها و فعالیت های دانش بنیان است. ما باید از محصولات خارجی قطعات الکترونیکی مختلفی بسازیم. به عنوان مثال تولید مودم یکی از مطالباتی است که در دستور کار قرار گرفته و با مشارکت سازمان اوقاف با فناوری روز در ایران تولید می شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: امروزه از ابزار تکنولوژی در زندگی بشر استفاده می شود و می بینیم که بدون استفاده از این ابزار شرایط کار و حتی زندگی سخت می شود. به همین منظور اقداماتی در این زمینه با همکاری یکی از شرکت های بنیان انجام شد تا تولید تبلت و گوشی تلفن همراه را در دستور کار خود قرار دهند.

خاموشی گفت: با توجه به زیرساخت ها و تجهیزاتی که در کشور وجود دارد می توانیم تولیدکننده باشیم و از خروج ارز جلوگیری کنیم. شایسته مردم ایران است که از نیازها و نیازهای تجهیزات و لوازم پزشکی خود عقب نمانند. از این رو این شرکت طی قراردادی با شرکت وقف دانش سلامت کوثر اقدام به ساخت ویژه تجهیزات جراحی قلب باز خواهد کرد.

وی ادامه داد: این مشارکت صرفه جویی ارزی بسیار بالایی دارد و تاکنون بالغ بر 150 میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشته ایم. با توجه به کالاهایی که در دسترس داریم، این امر مثمر ثمر خواهد بود. با توجه به تحقیقات و مشاهدات انجام شده با مشارکت این شرکت بر اساس دانش و محصولاتی که ارائه می دهند، وابستگی ما به محصولات خارجی قطع خواهد شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان یادآور شد: محصولاتی که این شرکت عرضه می کند شامل فیبریلاسیون دیالیز، تولید انواع کاشت ناخن فک و صورت، تولید دندان مصنوعی و کاشت دندان است. انواع قطعات مورد نیاز تهیه شده و به زودی رونمایی خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا