عمومی

افتتاح ۲ تصفیه‌خانه در خوزستان/ ساخت ۵ تصفیه‌خانه در استان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، غلامرضا شریعتی عصر امروز در دیدار با انجمن استان ها و سازمان های محیط زیست استان ، به موضوع انتقال آب و با توجه به اهمیت منافع استان و کشور اشاره کرد و گفت: اولویت های منافع منطقه ای را در اولویت قرار دهیم.

وی افزود: کیفیت آب همیشه پایه پایین دست است و باید توجه داشت که اگر در هر پروژه و برنامه ای شرایط پایین ترین نقطه حوضه غیر قابل سکونت باشد ، آن طرح رد می شود و عملی نیست.

با توجه به وضعیت پالایشگاه ها ، شریعتی نیز گفت: “کارهای پالایشگاه شرق و با اجرای برنامه های میان مدت انجام شده است.” جمع کننده همچنین وصل می شود.

وی افزود: در حال حاضر این تصفیه خانه با ظرفیت 100000 متر مکعب وارد مقدار فاضلاب ، 20 هزار متر مکعب می شود و با اجرای این پروژه ، ورودی این تصفیه خانه به 80 هزار متر مکعب افزایش می یابد. روزانه و با خواست خدا با وام در سال 1399 با هدف توسعه و تسریع روند تکمیل این پالایشگاه و اجرای چندین پروژه دیگر می تواند از ظرفیت کامل این پالایشگاه استفاده کند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: با اجرای اعتبارات مالی چین برای پالایشگاه غربی و دریافت اولین ترانشه آن و حل مشکلات موجود در این زمینه ، در آینده نزدیک و با توافق بین کارفرما و پیمانکار می توان این پروژه را آغاز کرد. و طبق برنامه باید در چهار سال ساخته شود.

شریعتی به توسعه کارخانجات تصفیه خانه در پنج شهر استان اشاره کرد و گفت: کار پنج کارخانه تصفیه دیگر در شهرهای آبادان ، خرمشهر ، شادگان ، بندر امام خمینی و ماهشهر با پیشرفت 90 درصدی انجام شده است که امید است افتتاح شود بیا دو کارخانه تصفیه

وی با جدی گرفتن موضوع فاضلاب در استان و اهمیت جمع آوری فاضلاب شهری اظهار داشت: در سال های آینده پنج تصفیه خانه دیگر در بهبهان ، بستان ، شوشا ، اندیمشک و ایذه ساخته می شود. جمع آوری فاضلاب های استان را به یک استاندارد مناسب برساند. ” .

استاندار خوزستان وضعیت مناسب تالابهای استان را نشان داد و گفت: عقبه 2 تالاب اصلی استان حفظ شده است و ما در تلاش هستیم با تلاش و پیگیری این کار را انجام دهیم عقبه از تالابهای فصلی که در برنامه هستند استفاده کنید.

شرع همچنین به ملیت موضوع اشاره کرد مالچ افشانه وی با تأکید بر اینکه استان هیچ نقشی در امور ملی ندارد و افزود: مالچ افشانه مسئله ملی و متولی آن محیط زیست کشور است و این اتفاق می افتد چه آنها تصمیم بگیرند این کار را انجام دهند یا نه. ما هیچ نقشی در تعیین چنین سیاست هایی نداریم و این تصمیمات به صلاحدید محیط کشور و با توجه به میزان آسیب و فایده برای کل کشور گرفته می شود.

او در مورد عقبه کارون گفت: “اقدامات بسیاری در رابطه با سند امنیت آب استان و تقریباً در رابطه با رودخانه کرخه انجام شد.” رنگ قهوه ای و زهره ، ما با وزارت نیرو توافق های خوبی به دست آورده ایم ، اما با نظر وزارت نیرو برای بخشی عقبه کارون ، ما در مورد سند ایمنی آب در استان اختلاف نظر داشتیم. البته این اختلاف تقریباً نیمی از یک درصد است ، اما برای ما مهم است و ما همچنان در تلاش هستیم تا به نتیجه مناسب برسیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه برنامه جمع آوری گازهای مرتبط با نفت در استان به خوبی پیش می رود ، گفت: قراردادی 3.2 میلیارد دلاری بین نگه داشتن خلیج فارس ، پتروشیمی رنگ قهوه ای و مناطق نفت خیز برای اجرای این طرح منعقد شد و اکنون در دست توسعه است.

وی افزود: برای جمع آوری یک میلیارد دلار فلرهای شرکت های نفت و گاز رنگ قهوه ای، آقاجاری و بیدبلند 2 از صندوق توسعه و 750 میلیون دلار از صندوق توسعه و مابقی از این شرکت اختصاص یافته است نگه داشتن خلیج فارس را ایمن می کند.

شريعت افزود: تقريباً عمده فلرهای نفت به جز در شهرهای مسجد سلیمان و لالی این وظیفه تعیین شده است زیرا قرار است شرکتی در این شهرها باشد روغن آن توسط بخش خصوصی ساخته می شود و بنزین مرتبط به آنجا منتقل می شود.

وی با اشاره به لزوم جمع آوری گاز همراه نفت و تبدیل آن به ثروت ، اظهار داشت: در حال حاضر صنعت پتروشیمی در ماهشهر و بندر امامی با 60 درصد ظرفیت و بیدبلند 2 با ظرفیت 40٪ کار می کند که در صورت ایجاد حلقه رابط و انتقال گازهای مرتبط با آن به روغن با ظرفیت 100٪ من رسیدند.

دکمه بازگشت به بالا