اجتماعی

مهمترین ویژگی‌ها برای پلیس شدن چیست؟

رئیس واحد انتخاب پلیس پایتخت مهمترین ویژگی های جذب نیرو در نیروی انتظامی را تشریح کرد.

سرهنگ هادی علیپور در مصاحبه با باراناخبر وی در مورد مهمترین ویژگی افسر پلیس شدن گفت: طبق دستورالعمل صحبت در مورد پلیس مناسب است. پلیس صالح دارای دو م basicلفه اساسی است ، یکی معنوی و دیگری انضباطی. در حوزه معنوی ، متقاضی باید نظم معنوی داشته باشد ، مومن و موجه باشد ، دارای چهره ای شایسته ، انقلابی و غیره باشد. از نظر نظم بدنی ، قد ، ظاهر ، تست های شخصیت ، شهرت خانوادگی و … ارزیابی می شود.

وی همچنین درباره برخی شایعات در مورد جذب برخی افراد با سابقه کیفری و … در پلیس گفت: “در چنین مواردی به هیچ وجه امکان ندارد فردی با سابقه کیفری در پلیس جذب شود”. دستورالعمل ها اجازه چنین کاری را به ما نمی دهند و فرد نباید سابقه کیفری داشته باشد.

وی در مورد استخدام اتباع خارجی در پلیس اظهار داشت: اتباع کشورهای دیگر نمی توانند به نیروهای مسلح بپیوندند و متقاضی باید اصالت ایرانی داشته باشد.

رئیس واحد انتخاب پلیس پایتخت گفت: “ما یک داوطلب را به عنوان یک نیروی قراردادی پنج ساله جذب می کنیم.” اما در حین خدمت ، ما سلامت شغلی فرد را نیز کنترل می کنیم ، علاوه بر ما ، آنها تجهیزات نظارت پلیس را نیز کنترل می کنند و پس از چهار سال خدمات پیمانی ، ثبت نام این افراد بررسی می شود و ما تصمیم می گیریم که رسماً تمدید کنیم قرارداد با این شخص باشد یا نباشد.

با اضافه وزن نمی توانید افسر پلیس شوید

علیپور در صورتی که اضافه وزن یکی از ملاک های استخدام پلیس است به باراناخبر گفت: همانطور که گفتم شرایط جسمی و جسمی از جمله معیارها هستند و اولین چیزی که باید در نظر گرفت شرایط جسمی است که شامل وزن نیز می شود.

رئیس واحد انتخاب پلیس پایتخت درباره احتمال جذب افراد دارای معلولیت در پلیس نیز گفت: ما در پلیس نمی توانیم افراد دارای معلولیت را جذب کنیم زیرا طبق قانون نیروهای ما باید عملیاتی شوند.

وی در مورد استخدام افسران پلیس زن گفت: تاکنون از سهمیه جذب زنان افسر پلیس مطلع نشده ایم. اما اگر آنها بیان کنند که شرایط عمومی همان شرایط توصیف شده است.

به گفته علیپور ، هسته انتخاب هیچ نظارتی در روند استخدام پلیس افتخاری ندارد.

برای اطلاعات در مورد شرایط و چگونگی افسر پلیس اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا